همراه با زندگی و بیوگرافی امین حیایی

- اخبار بازار -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم، امین حیایی یکی از بازیگران مشهور سینمای ایران از دهه هفتاد خورشیدی است. به دلیل همین فعالیت طولانی مدت و نقش آفرینی های خاطره انگیز وی طرفداران بسیاری داشته که علاقمند دانستن بیوگرافی امین حیایی هستند. برای آشنایی بیشتر با زندگی این هنرمند و فعالیت های هنری او در ادامه با ما همراه باشید.

بیوگرافی امین حیایی در دوران کودکی و نوجوانی

امین حیایی متولد 19 خرداد سال 1349 در قیطریه تهران است. پدرش کارمند و مادرش خانه دارد بود. حیایی از همان دوران تحصیل تئاتر را همگام با گروه های هنری مدرسه آغاز کرد و در دوران سربازی به صورت حرفه ای وارد فعالیت های هنری شد. استارت کارهای سینمایی او به دهه 70 و فیلم سینمایی دو همسفر به کارگردانی اصغر هاشمی گره خورد. بعد از آن بود که نام وی به عنوان یکی از هنرمندان تضمین کننده فروش گیشه به سینما رسید و تا امروز توانست نقش های درخشانی بر پرده نقره ای ایفا کند.

شروع فعالیت هنری

امین حیایی بعد از بازی در اولین فیلم سینمایی خود به سرعت وارد عرصه شد و توانست در پانزدهمین دوره جشنواره سینمایی فجر برای بازی در فیلم "براده های خورشید" نامزد جایزه بازیگر مرد نقش دوم شود. او در ادامه توانست در بسیاری از فیلم ها نقش آفرینی کند که البته منتقدان بسیاری داشته باشد.

در شروع فعالیتش بازی در فیلم سیب سرخ حوا اصلا نظر منتقدان را جلب نکرد ولی با شروع دهه هشتاد وی حسابی در سینما رکورد دار شد.

 

بیوگرافی امین حیایی در دهه هشتاد

دهه هشتاد برای امین حیایی، دهه شهرت و محبوبیت روزافزون بود. وی به عنوان یکی از هنرمندان خوش سیمای سینمای ایران طرفداران بسیاری داشت و با بازی در فیلم کمدی مزاحم در کنار مرحوم خسرو شکیبایی هنر خودش را به رخ منتقدان کشید. روند رو به رشد او در سینمای دهه هشتاد با فیلم های مانی و ندا، اثیری، بوی بهشت و رز زرد ادامه پیدا کرد تا اینکه در فیلم مونس با همسرش "نیلوفر خوش خلق" همبازی شد.

امین حیایی در سال 86 با فیلم شب توانست سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد را به خانه ببرد و به شهرت و محبوبیتش افزوده شود. حیایی در طی دو دهه فعالیت در دهه های هفتاد و هشتاد نه تنها خودش را به عنوان بازیگر کمدی در سینما مطرح کرد بلکه در ادامه توانست با نقش های درام حسابی توجه دوستداران سینما را به خودش جلب کند. او با بازی در فیلم تله به کارگردانی سیروس الوند نقشی را ایفا کرد که از فضای کمدی پیشین او فاصله داشت و به عنوان یکی از نقش های تحسین شده اش شناخته شد.

بیوگرافی امین حیایی در عرصه سریال

در عین حال توانایی و بیوگرافی امین حیایی تنها محدود به سینما نیست بلکه وی توانست در عرصه تلویزیون و سریال سازی هم حسابی خوش بدرخشد. فعالیت وی در تلویزیون از همان سالهای ابتدایی دهه 70 شروع شد و امین با بازی در سریال آپارتمان اصغر هاشمی مهمان خانه های مردم شد. از سریال های وی در آن سالها می توان به همسران، مهر خوبان، دو پنجره و روزگار جوانی اشاره کرد. در این میان اما حیایی با سریال همسایگان محمدحسین لطیفی در سال 79 حسابی مشهور شد. در این سریال خانوادگی- اجتماعی که شب های چهارشنبه روی آنتن می رفت امین نقش پسر مجردی را داشت که با مادرش ( با بازی گوهر خیراندیش) زندگی می کرد و سریال همسایگان از زندگی و روابط روزمره آنها با یکدیگر می گفت.

سریال های شمس العماره، کلاه پهلوی، قلب یخی و ساخت ایران (شبکه نمایش خانگی) را میتوان جز بهترین کارهای حیایی در تلویزیون دانست. حیایی با حضور در خندوانه به عنوان کمدین توانست بعد از ایفای نقش های جدی دوباره وارد عرصه کمدی شود. اگرچه امین به فینال خندوانه نرسید اما در همان اجراها نیز حسابی مردم را خنداند و حضوری گرم داشت.

در سال اخیر نیز بیوگرافی امین حیایی در تلویزیون با تیم داوری عصر جدید تکمیل شد و وی توانست اینبار از جنبه دیگر هنر مهمان خانه های مردم شود. اگرچه حضور وی انتقادهایی را به همراه داشت ولی طرفدارانش همچنان او را یکی از بهترین های سینما و تلویزیون سالهای اخیر می دانند.

امین حیایی و فعالیت های دهه 90

امین حیایی در دهه نود هم حسابی پرکار است. بهترین دستاورد دهه نود بیوگرافی امین حیایی تا امروز دیپلم افتخار جشنواره فجر بود. امین توانست برای بازی در فیلم شعله ور به کارگردانی حمید نعمت الله دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را ازآن خود کند. اما جذابیت شعله ور تنها به این مورد ختم نمی شود. در بیوگرافی امین حیایی وی برای نخستین بار در شعله ور با پسرش دارا حیایی همبازی شد.

امین در شعله ور نقش پدری را بازی می کند که می خواهد برای پسرش بهترین باشد و در این مسیر دچار چالش های متعددی می شود. موسیقی شعله ور کاری از سهراب پورناظری با صدای بی نظیر همایون شجریان است. برای دانلود آهنگ و یا دانلود ریمیکس تیتراژ شعله ور شما می توانید با سرچ همین نام آن را پیدا کنید.

علاوه بر شعله ور که به عنوان یکی از بهترین کارها در بیوگرافی امین حیایی شناخته می شود وی در این سالها با بازی در فیلم های سه بیگانه، دارکوب، خانم یایا، ثبت با سند برابر است و ناردون مهمان پرده نقره ای سینما بوده است. این روزها نیز امین فیلم جانان و درخونگاه را روی پرده دارد که طرفدارانش می توانند حسابی از این حضور حرفه ای و پررنگ لذت ببرند.

 

فعالیت های موسیقی

بیوگرافی امین حیایی در موسیقی نیز حرف هایی برای گفتن دارد. امین در سال 80 آلبوم موسیقی با نام بوی بهشت را منتشر کرد و 5 سال بعد نیز با آلبوم باران همراه با گروه کویر در عرصه خوانندگی نیز هنرش را نشان داد. در سابقه و بیوگرافی امین حیایی تنها همین دو آلبوم موسیقی منتشر شده ولی وی در این سال ها تک آهنگ هایی را نیز برای طرفدارانش منتشر کرده است. از جمله این تک آهنگ ها میتوان به دیوونه میسازی برای تیتراژ تحویل سال شبکه سه، تک آهنگ عشق تو تیتراژ تحویل سال شبکه یک، آهنگ اوج پرواز همراه با دیگر هنرمندان و زندگی سفیده همراه با پدرام نصیری اشاره کرد که میتوانید برای دانلود آهنگ و شنیدن ترانه های زیبای ایشان با سرچ نام موزیک مورد نظرتان را بیابید

بیوگرافی امین حیایی در عرصه مجری گری نیز با عصر جدید حسابی پر رنگ شد. پیش از عصر جدید وی به ندرت اجرا داشت ولی با تیم داوری عصر جدید امین توانست حسابی در هنر و سینمای ایران صاحب رسم و سبک شود.

در انتها باید گفت علی رغم تمام انتقادهایی که به وی وارد می شود امین با سه دهه فعالیت سینمایی و هنری نام آشنای سینمای ایران است و طرفدارانش او را حمایت می کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:

بازار