به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، صالحینژاد نماینده مردم زنجان در شورای عالی استانها اظهار داشت: در حال حاضر شرایط بودجه و اعتبارات متناسب با نیازهای جامعه نیست و محدودیتها نیز طبیعتاً بیشتر شده، ولی ما معتقد هستیم که بعضی معضلات و مشکلات را میتوان بدون اعتبار و با داشتن تدبیر مدیریتی مناسب مرتفع کرد.
وی ادامه داد: همانطور که در عرصه امنیت، رفاه و آسایش هموطنان را تأمین کردهایم، باید در حوزههای دیگر نیز بتوانیم چالشها را برطرف کنیم.
وی افزود: براساس آمارهای اعلام شده، سالانه در جادههای ناامن کشور 7 هزار نفر کشته و 180 هزار نفر نیز مصدوم میشوند و در کشور 3 هزار و 400 نقطه حادثهخیز وجود دارد که 1500 نقطه آن در شرایط بحرانی قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: براساس گفتههای معاون اجرایی پلیس راهور، اگر تنها 10 درصد از این نقاط حادثهخیز اصلاح شود، 31 درصد حوادث منجر به فوت جادهها در این نقاط کمتر خواهد شد.
وی خطاب به مسئولان کشوری گفت: مگر باید زلزلهای رخ بدهد تا لرزهای به مدیران برای ایجاد جلسه اضطراری و بحرانی صورت بگیرد. براساس آمارها در جادههای ناامن کشور هر 30 دقیقه یک نفر بر اثر تصادف جانش را از دست میدهد.
وی گفت: براساس مطالعات انجام شده در بازه زمانی شش ساله میتوان تمام نقاط حادثهخیز را با 6 هزار میلیارد تومان اصلاح کرد، پس بهتر است آستین همت را بالا بزنیم و گوشهای از این کار مهم را بگیریم تا مشکلات حل شود.
وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: ساختار طویل وزارت راه و شهرسازی واقعاً گسترده و مدیریت آن سنگین است و یک وزیر وظیفههای سنگینی را بر دوش دارد و قطعاً یک وزیر به طور صددرصدی حاضر نخواهد بود که همزمان تمامی بخشهای زیربنایی وزارتخانه اعم از زمینی، هوایی، ریلی، مسکن و شهرسازی، طرح تفضیلی شهرهای مختلف، پروژههای آمایش سرزمینی، ساخت و سازهای ادارات و ... را بپردازد و مستلزم تفکیک این وزارتخانه و تقسیم و کاستن از حجم سنگین وظایف و مسئولیتها هستیم و این موضوع را مجلس شورای اسلامی باید مورد توجه قرار دهد.
وی گفت: امروز جادهها و بزرگراهها به عنوان شاهراههای اقتصادی از جمله سرمایههای عمده ملی هر کشور محسوب میشود و توسعه بیشتر زیرساختهای راه و ریلی کشور میتواند زمینهساز توسعه در هر منطقهای باشد.
وی افزود: پروژه آزادراه تهران - شمال با کاهش 64 کیلومتری مسیر و همینطور کاهش 3 ساعته مدت زمان سفر و صرفهجویی 600 میلیارد تومانی سوخت موجب میشود که به طور ویژهتری به این بزرگراه پرداخته شود، اما گاهاً مشاهده میشود روند پیشرفت پروژهها به کندی پیش میرود که صرفاً خستگی برای مردم به همراه دارد.
وی درباره طرح ملی مسکن نیز گفت: نظر به اینکه بخش عمدهای از معابر سطح شهرها در استانهای کمتر توسعهیافته بوده است، بنابراین توصیه میشود سهمیه بیشتری از قیر را از محل ستاد بازآفرینی شهری اختصاص دهند و جا دارد که در خصوص طرح ملی مسکن نیز که در حمایت از قشرهای متوسط و ضعیف جامعه است، تقدیر و تشکر کنیم.
انتهای پیام/