تلاش برای ارتقاء کیفیت زندگی در شمال غرب تهران

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، مصطفی کاظمی مدیر کل دفتر شهردار تهران به اتفاق رسول کشت پور شهردار منطقه 2 و هیأت همراه از پروژه‌های اجرا شده و قابل افتتاح این منطقه بازدید کرد و در جلسه شورای معاونین و مدیران منطقه حضور یافت.

در جلسه شورای معاونین و مدیران منطقه که پس از بازدید از پروژه‌های اجرا شده و قابل افتتاح این منطقه برگزار شد رسول کشت‌پور شهردار منطقه 2 به برخی از اقدامات مدیریت شهری این منطقه در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری این منطقه همواره کوشیده است تا با اجرای پروژه‌های زیرساختی و مورد نیاز شهروندان کیفیت زیست شهری را ارتقاء دهد.

وی ادامه داد: تلاش شده است تا با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، مشارکت در پروژه‌های مورد نیاز شهری، کمک به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر، کمک به خرید یک رام قطار برای خط 7 مترو، در اختیار قراردادن کمک‌های غیرنقدی برای توسعه خط 6 مترو، باز پس‌گیری املاک و مستغلات واگذار شده در سنوات گذشته که در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی بوده است، تکمیل پل معلق آسمان در بوستان نهج‌البلاغه، احداث مرکز تخصصی هوشمند بازیافت MRF، احداث نیروگاه کوچک مقیاس گازی بوستان نهج البلاغه، اختصاص 8 قطعه از زمین‌های منطقه به احداث پمپ بنزین‌های کوچک مقیاس، تخلیه سنگ بری‌ها و سنگ فروشی‌های محدوده میدان کتاب و ... گامی هر چند کوچک برای بهبود زندگی شهروندان بردارد.

مصطفی کاظمی مدیر کل دفتر شهردار تهران نیز که طی این بازدید از پروژه های منطقه 2 مانند پل معلق آسمان، نیروگاه کوچک مقیاس گازی بوستان نهج‌البلاغه، فلای لند، مجموعه ورزشی فرحزاد، مرکز تخصصی بازیافت MRF، سرای محله آسمان، خیابان لبخند، دیدن کرد و در جریان آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی، ترافیکی، خدمات شهری و سرمایه‌گذاری منطقه قرار گرفت طی سخنانی در این جلسه گفت: بازدید از منطقه 2 بسیار هیجان انگیز و جالب بود چرا که این منطقه در زمینه استفاده نوآورانه از فناوری در بین سایر مناطق پیشتاز بوده و می‌تواند تجربه‌های سودمند خود را به سایر مناطق انتقال دهد.

وی ضمن قدردانی از زحمات شهردار منطقه 2 بخاطر اقدامات ارزشمند، نوآورانه و مبتکرانه در زمینه ارائه خدمات شهری و نحوه نگهداشت شهر، کیفیت زیست شهری در این منطقه را مطلوب دانست و افزود: تمیزی و آراستگی در فضای شهری در خیابان‌های این منطقه مشهود است و استفاده از فضای پیاده راه‌ها و ایجاد خیابان لبخند و فان استریت‌ها برای افزایش نشاط در روحیه شهروندان قابل تقدیر است.

کاظمی ضمن ابراز رضایت از احداث ایستگاه‌های دوچرخه و تلاش‌های مدیریت شهری این منطقه برای ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه و کمک به احداث و توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی چون مترو و اتوبوسرانی تصریح کرد: این اقدامات از جمله اقداماتی است که در مناطق دیگر کمتر دیده شده است و شهردار منطقه 2 طی دوسال مدیریت خود با تمام توان در جهت تبدیل منطقه 2 به منطقه ای پیشرو و پیشتاز در فناوری و شهروند مداری کوشیده است.

مدیر کل دفتر شهردار تهران با اشاره بر اینکه همواره رویکردهای مختلفی در بازدید های مدیران شهری دنبال می‌شود که یکی از این رویکردها توجه به سرمایه ارزشمند انسانی است اظهار کرد: دستیابی به اهداف و ارتقای دائمی سازمان به مدیران و کارکنان در همه سطوح نیاز دارد از این رو تمام سازمان ها برای تحقق برنامه‌هایشان به سرمایه انسانی نیاز دارند.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به ایجاد انگیزه و ارتقا احساس تعلق سازمانی در کارکنان اظهار کرد: برای ساخت انواع دیگر سرمایه به سرمایه انسانی نیاز داریم و مدیریت منابع انسانی تنها در جذب نیروی انسانی خلاصه نمی‌شود بلکه پرورش و ابقا سرمایه انسانی نیز از دیگر بخش‌های مدیریت انسانی است که با ایجاد انگیزه، ارتقا سازمانی و استفاده از سرمایه انسانی متخصص و انتصاب آن‌ها در بخش های مورد نیاز هر سازمان تاثیر بسزایی در بهبود کیفیت ارائه خدمات و تسریع در رسیدن به اهداف سازمانی دارد.

مدیر کل دفتر شهردار تهران با بیان اینکه احساس رضایت شهروندان از محیط شهر و خدماتی که شهرداری ارائه می‌دهد عامل مهمی جهت ایجاد انگیزه در مردم برای مشارکت در توسعه شهری و بهبود کیفیت محل سکونت خویش است اظهار کرد: از دیگر رویکردهای مود توجه شهردار تهران افزایش میزان رضایت شهروندان از نحوه ارائه خدمات شهری است و جلب رضایت شهروندان در اداره شهر از نظر اجتماعی باعث افزایش همکاری های اجتماعی می‌شود که پایه‌های جامعه مدنی را تقویت می‌کند که این امر صرفا با ارائه خدمات و سرویس بهتر به شهروندان میسر خواهد شد و شهرداران نواحی به عنوان پیش قراولان مدیریت شهری نقش ویژه‌ای در رفع مشکلات مردم و پیشبرد اهداف سازمانی دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی