فارس من| حق‌الزحمه دانشجویان ارشد و دکتری از منابع دولتی پرداخت خواهد شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس سوژه «دانشجویان دکتری، کارگران بی مزد و مواجب پژوهشی» را در سامانه فارس من ثبت کرده‌اند و خواستار رسیدگی به حقوق این دسته از دانشجویان شده‌اند.

خبرنگار فارس در پیگیری این سوژه و برای به نتیجه رسیدن این مطالبه به سراغ مدیران و مسئولان رفته است.

تورج محمدی معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس از تامین اعتبار پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری توسط سازمان برنامه و بودجه خبر داد. 

* پرداخت حق‌الزحمه پایان‌نامه‌ دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری از منابع دولتی

وی اظهار داشت: با توجه به نبود منابع کافی در دانشگاه‌ها برای پرداخت حق‌الزحمه کارهای تحقیقاتی، با پیشنهاد دولت مقرر شد که دستگاه‌های دولتی، منابعی را برای کارهای تحقیقاتی اختصاص دهند و این منابع در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار دارد؛ دانشگاه‌ها پروژه تعریف کنند و از محل تعریف پروژه‌ها پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری انجام شود و از این منابع حق‌الزحمه دانشجویان پرداخت خواهد شد.

به گفته وی، این کار به عنوان مقدمه‌ای برای تامین کمک هزینه تحصیلات تکمیلی آغاز شده است که البته هنوز تا پیاده‌سازی نهایی و رسیدن به نقطه ایده‌ال فاصله داریم.

* ایده‌ال انجام همه پایان‌نامه‌ها به سفارش حامی

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ایران تصریح کرد: ایده‌ال هدف‌گذاری این است که بتوانیم تمام پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی را مشتری‌مدار و مشتری‌محور کنیم، به این معنا که یک پایان‌نامه حتما برای پاسخ‌گویی به یک نیاز صنعتی یا اجتماعی تعریف شده باشد و متقاضی پایان‌نامه حاضر به پرداخت هزینه‌های تهیه پایان‌نامه باشد. 

انتهای پیام/