بخشی زاده با بیان اینکه دریافت استعلام از سامانه مکنا یکی از مراحل مهم در فرآیند صدور کارت اعتباری محسوب می شود، افزود: این استعلام به دو شیوه برون خط و برخط امکان پذیر است که صدور کارت اعتباری در شیوه برون خط به دلیل آف لاین بودن، زمان بر بوده و هزینه های زمانی برای بانک در پی دارد.
وی با اشاره به اینکه تمام تلاش بانک دی در راستای ارزش آفرینی برای مشتریان است،گفت: در سامانه برون خط مکنا، درخواست های ثبت شده شعب در مرکز واحد کارت فناوری اطلاعات تجمیع و سپس درخواست های شعب در قالب فایل در بازه های زمانی مشخص از طریق FTP به سامانه مکنا ارسال میشد و پس از دریافت نتیجه در سیستم، ثبت می گردید در حالی که با اتصال بر خط شعب به سامانه مکنا، تمامی مراحل مربوط به استعلام از این سامانه شامل اعتبار سنجی، اعلام سقف اعتبار و اعلام شماره کارت از طریق وب سرویس فراهم و برای شعب قابل بهره برداری می باشد که با کاهش زمان انتظار مشتریان برای دریافت کارت اعتباری اقدامی ارزش آفرین محسوب می شود.
معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی همچنین راه اندازی این سرویس را گام بلندی در راستای اعطای تسهیلات خرد از طریق کارت اعتباری در شعب سراسر کشور دانست .
گفتنی است، کارت اعتباری نوعی کارت پرداخت است که توسط بانک و با تائید سامانه مکنا (مرکز کنترل و نظارت اعتباری) صادر می شود و به دارنده آن این امکان را می دهد که بر پایه نوع قرارداد، بدون گذاشتن وجه نزد بانک، اقدام به دریافت اعتبار نموده و از طریق پایانه های مختلف حضوری و غیر حضوری، حداکثر تا سقف اعتباری اعطایی اعتبار خود را مصرف نموده و در پایان دوره بر اساس صورتحساب صادره، اقدام به پرداخت بدهی نماید.
انتهای پیام/