نصب 100 هزار پنل خورشیدی برای 100 هزار خانوار در مناطق محروم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز مراسم امضاء تفاهم‌نامه طرح جهاد روشنایی با حضور روسای سازمان بهزیستی، کمیته امداد، بسیج مستضعفین  و برنامه و بودجه و معاونان این سازمان در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حمید پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه اظهارداشت: در سال گذشته در قانون بودجه بندی دیده شد که به همت سازمان بسیج انرژی نو برای نیازمندان در مناطق محروم ایجاد کنیم.

وی افزود: برای این کار باید شبکه‌ای شکل دهیم از تولید پنل‌های خورشیدی توسط مپنا تا نصب، آموزش و ارائه خدمات پس از فروش توسط سازمان بسیج و اتصال برق تولیدی به شبکه سراسری. هزینه تولید و نصب هر یک از این پنلهای خورشیدی 35 میلیون تومان است که قرار است در سال اول 20 هزار پنل‌ خورشیدی با ظرفیت 5 کیلووات برای 20 هزار خانه در مناطق محروم نصب شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه طبق برنامه تا چند آینده تعداد این پنلهای خورشیدی به 100 هزار فقره می‌رسد، گفت:  هزینه خرید این پنل‌های خورشیدی از محل تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه کارآفرینی امید تامین و به خانوارهای مناطق محروم اختصاص می‌یابد. وزارت نیرو برق مازاد بر نیاز این خانوارها خریداری می‌کند و با این کار این خانوارها به تدریج از پوشش کمیته امداد و بهزیستی خارج می‌شوند و افراد دیگری جایگزین آنها خواهد شد.

وی تاکید کرد:‌ این طرح علاوه بر کمک به اقشار کم درآمد مناطق محروم، گامی در جهت توسعه انرژی‌های پاک است.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی