چین رتبه 2 کشاورزی در جهان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، به گفته آکادمی علوم کشاورزی چین (CAAS)، عملکرد این کشور در مرزهای تحقیقات کشاورزی، مقالات علمی و فنی و ثبت اختراعات در رتبه دوم جهان قرار دارد.

گزارشی منتشر شده در Forum ۲۰۱۹ درباره علم و فناوری برای توسعه کشاورزی و روستایی در چین که روز چهارشنبه در نانجینگ، پایتخت استان جیانگ سو در شرق چین افتتاح شد  نشان می‌دهد، چین در علوم کشاورزی پیشرفت خوبی داشته است.

گزارش موسسه اطلاعات کشاورزی CAAS عملکرد ۱۰ کشور از جمله ایالات متحده، انگلیس، چین ، آلمان و فرانسه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

در میان ۶۲ موضوع تحقیق و مزارع مرزی، چین در زمینه منابع کشاورزی و محیط زیست و اطلاعات و مهندسی کشاورزی مقام دوم و سوم در زمینه محصولات زراعی، دامی، دامپزشکی و فرآوری محصولات کشاورزی رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

با این حال، عملکرد چین در تحقیقات مربوط به حفاظت از گیاهان، جنگل‌ها و شیلات از کشورهای پیشرو عقب مانده است.

گزارش دیگر منتشر شده در این مجمع نشان می‌دهد که چین بیشترین مقالات را در زمینه کشاورزی تولید کرده است.

مقالات دانشمندان چینی در زمینه‌هایی مانند شیمی تحلیلی و کاربردی، مهندسی کشاورزی، علوم و فناوری مواد غذایی، داروهای دامپزشکی، زیست شناسی و فناوری اطلاعات کشاورزی بیشترین رقابت را دارند.

چین با داشتن مزایای تکنولوژیکی در زمینه‌هایی مانند پرورش حیوانات و مدیریت، کنترل آفات محصول، ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، تغذیه و خوراک دام، تغذیه گیاهان و کود بزرگ‌ترین کمک کننده به ثبت اختراعات کشاورزی در جهان است.

http://www.xinhuanet.com/english/2019-11/20/c_138569962.htm

انتهای پیام/