به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست با رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: در طرح سنجش باید علاوه بر افزایش سطح پوشش تحصیلی، رسیدگی به مشکل بازماندههای طرح سنجش و افزایش سطح پوشش پیشدبستانی نیز مورد توجه باشد.
وی افزود: در خصوص پوشش پیشدبستانی کارهای خوبی انجام شده و در حال حاضر۵۰ درصد این پوشش هدفگذاری شده است بنابراین باید در آینده تا سطح ۱۰۰ درصدی انجام شود.
حسینی ادامه داد: شناسایی مشکلات کودکان قبل از ورود به مدرسه و حتی در سنین کمتر که در میانگین جهانی این مداخلات از ۳ سالگی است و جزو برنامههای آشکار است، باعث میشود در مداخلات حرفهای و در رفع برخی از مشکلات، هزینههای درمانی کاهش و بهرهوری افزایش یابد.
وی تصریح کرد: یکی از برنامههای سازمان آموزش و پرورش استثنایی، ایجاد بانک جامع آزمونها است که بهواسطه آن جدیدترین آزمونهای ملی و بینالمللی به دو صورت حجمی و دیجیتال در اختیار همکاران و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: ضروری است دریافت و ارسال اطلاعات آماری با حوزه آموزش ابتدایی بهصورت آنلاین انجام شود.
وی در خصوص آموزش فراگیر اظهار کرد: سیاست قبلی این سازمان در خصوص سند تحول بنیادین، چرخش از حالت تفکیک به تلفیق و از حالت تلفیق به فراگیر بوده است لذا باید از حالت تلفیق خارج و به سمت فراگیرسازی برود.
حسینی خاطرنشان کرد: سیاستهای این سازمان مانندبرنامه بوم، برنامه سند تحول بنیادین و برنامه تدبیر الزاماتی دارند که باید رعایت شود که در این راستا معلم مرجع، اتاق مرجع و استانداردسازی نرم کلاس به معلم، محیط فیزیکی و آماده کردن کتابهای مناسبسازی شده از ضروریات آموزشی دانشآموزان با نیازهای ویژه است.
وی بیان کرد: تمام مواردی که در این جلسه مطرح شد در قالب تفاهمنامهای تنظیم و در آینده نزدیک اساس کار سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی خواهد بود.
انتهای پیام/