ایران نیازمند گفتمان‌سازی در حوزه علم و فناوری است

مهدی رحیمی رئیس بسیج علمی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه ایران نیازمند گفتمان‌سازی در حوزه علم و فناوری است، گفت: یکی از مشکلاتی که امروز در کشور می‌توان از آن یاد کرد جزیره‌ای عمل کردن همه نهادها، سازمان‌ها و رسانه‌های داخلی است، به طوری که هر کدام از مراکز علمی،‌ نهادهای تحقیقاتی و رسانه های داخلی به صورت مجزا برای خود کار می‌کنند. این در حالی است که اگر همه پتانسیل موجود در حوزه علم و فناوری در کشور در قالب یک شبکه گام بردارند بدون شک به پرچم‌داری علمی جهان خواهیم رسید. 

* حرکت به سوی علم و فناوری با تفکر بسیجی

وی افزود: در حال حاضر افرادی به دنبال علم و فناوری در کشور سوق پیدا می‌کنند که دارای تفکر بسیجی هستند درواقع انقلاب اسلامی از نگاه بسیج مقدمه‌ای است برای رسیدن به تمدن اسلامی و قرار گرفتن در جایگاه بالای علم و فناوری در سطح بین‌المللی.

*  کشور ایران در حال حاضر قدرت و توانایی تمدن‌سازی را دارد

رحیمی تصریح کرد: کشور ایران در حال حاضر قدرت و توانایی تمدن‌سازی را دارد و اکنون دشمنان اسلام در هراس هستند تا از هر طریقی که می‌توانند از تمدن‌سازی ایران جلوگیری کنند. این در حالی است که به گفته مقام معظم رهبری جنگ ما با دشمنان یک جنگ تمدنی است در واقع باید بگویم زمانی کشور تحریم می‌شود که دشمنان متوجه جهش علمی آن می‌شوند که در حال حاضر این اتفاق افتاده است. 

* تحریم دشمنان ، برای جلوگیری از رسیدن ایران به مرجعیت علمی است

وی در پایان گفت: در حال حاضر دشمنان انقلاب اسلامی برای مقابله با رسیدن ایران به مرجعیت علمی اقدام به تحریم کشورمان کرده‌اند. آنها مقام معظم رهبری را نیز تحریم کرده‌اند چرا که محور پیشرفت علم و فناوری و رسیدن به مرجعیت علمی جهان با هدایت رهبر انقلاب صورت می‌گیرد. این در حالی است که در حال حاضر ایران توانسته است به راحتی به تولید علم دست پیدا کند. 

انتهای پیام/