افتتاح راه‌آهن ‌ میانه-بستان‌آباد به چهارشنبه موکول شد

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی درباره زمان افتتاح راه‌آهن میانه- بستان‌آباد اظهار داشت: در پی درگذشت خواهر رئیس‌جمهور، برنامه سفر وی به آذربایجان شرقی به تعویق افتاد، در این راستا خط‌آهن میانه-بستان‌آباد روز چهارشنبه هفته جاری افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: افتتاح رسمی خط‌آهن میانه- بستان‌آباد ‌بنا بود روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور انجام شود.

وی اظهار داشت: راه‌آهن دوخطه میانه - بستان‌آباد- تبریز به طول 203 کیلومتر با هدف کاهش مسیر ریلی از شمال غرب به مرکز کشور طراحی شده است و راه‌آهن میانه- بستان‌آباد بخشی از این طرح به طول 132 کیلومتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های مرزی و مهم در حوزه ترانزیت کالا و مسافر محسوب می‌شود و از این جهت ایجاد شبکه حمل و نقل چند وجهی، تکمیل شبکه راه‌ها و اتصال به شبکه ریلی سراسری در این استان تاثیر بسزایی در رشد اقتصادی استان و توسعه ترانزیت بین‌المللی کالا و مسافر خواهد داشت.

خادمی ضمن تأکید بر عبور سه کریدور مهم اتصال شرق آسیا به اروپا از ایران بیان داشت: راه‌آهن میانه- تبریز یکی از بخش‌های مهم این کریدورها است که موجب کاهش 114 کیلومتری طول مسیر و کاهش 5.5 ساعته زمان سفر به تهران می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی