جنگ دشمنان با ایران یک جنگ تمدنی است

محمد مهدی‌نژاد نوری معاون پژوهشی اسبق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه تحریم ایران به خاطر جهش علمی است، گفت: در حال حاضر تمدن غرب از پیشرفت علم و فناوری ایران می‌هراسد چرا که آنها واهمه دارند دوباره تمدن ایرانی برگردد و سلطه علمی را در جهان بر عهده بگیرند. این در حالی است که ایران دایره تمدنی بسیار قوی دارد.

* ایران یکبار دیگر به مرجعیت علمی می‌رسد

وی افزود: کشور ایران در حال حاضر از جایگاه بسیار مناسبی در رسیدن به مرجعیت علمی قرار دارد و اگر سرمایه‌گذاری و پشتیبانی‌های لازم از فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی ادامه پیدا کند ما شاهد آن خواهیم بود که کشور ایران یکبار دیگر به مرجعیت علمی می‌رسد. البته باید به این نکته اشاره کنم که دشمنان جمهوری اسلامی برای مقابله با رسیدن ایران به مرجعیت علمی تحریم را در نظر گرفته که ما باید در این رابطه با قدرت بیشتری به فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در مراکز علمی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها بپردازیم.

* هراس کشورهای غربی از پیشرفت علمی ایران

مهدی‌نژاد نوری تصریح کرد: تحریم مقام معظم رهبری توسط کشورهای غربی نشان از هراس آنها در برابر پیشرفت‌های علم و فناوری کشور است، از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که محور همه پیشرفت و علم و فناوری در کشور ما توسط مقام معظم رهبری هدایت می‌شود و اگر اکنون به جایگاه تولید علم رسیده‌ایم به واسطه خط‌مشی‌ها و راهنمایی‌های ایشان بوده است. 

انتهای پیام/