بومی‌سازی حداکثری تجهیزات مخابراتی برای حمایت از تولید داخل

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شرکت مخابرات ایران، سید مجید صدری در نشست تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات اظهار داشت: در دو سال گذشته با رویکرد تکیه بر نهضت تولید داخل، علاوه بر کاهش وابستگی به شرکت های خارجی، از فرصت های خلق ایده و تولید فناوری در داخل کشور حمایت های شایانی انجام شده است.

وی با تشریح اقدامات موثر در کاهش وابستگی به خارج گفت: در نتیجه این فعالیت ها در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، تجهیزات انتقال با تکنولوژی WDM مورد نیاز مخابرات از تولیدکنندگان داخلی تهیه می شود.

صدری افزود: در پی ابلاغ شعار «رونق تولید» توسط مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری، تمرکز مخابرات در بخش تامین کنندگان تجهیزات بر استفاده از تولیدات داخلی، انجام و به تمام حوزه های زیرمجموعه ابلاغ شده است.

وی رعایت حداکثری استانداردهای لازم در بخش تجهیزات مخابراتی را یکی از ضروریات امر توسعه و ارائه خدمات عنوان و اضافه کرد: شرکت مخابرات ایران به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی، ضمن استفاده از تولیدات آنان، تمامی تولیدکنندگان داخلی دانش محور را همواره به استفاده از تکنولوژی روز دنیا و افزایش کیفیت تولیدات خود تشویق و حمایت می کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: اهمیت کلان قراردادهای منعقد شده با صنایع داخلی در زیرساخت صنعت ارتباطات کشور مانند خرید انواع مودم، کابل مسی مخابراتی، پروژه تجهیزات انتقال، نگهداری و پشتیبانی از توسعه سرویس های شارژینگ مخابراتی موجب رونق و رشد و شکوفایی قابل توجه در صنایع مخابراتی داخلی کشور شده است.

در این نشست، تفاهم نامه راهبردی «میز ساخت داخل صنعت برق، الکترونیک و مخابرات» با حضور مجموعه تولیدکنندگان داخلی صنعت مخابرات و ارتباطات با هدف کاهش ۷۶ میلیون یورویی ارزبری صنایع مخابراتی داخلی و شکوفایی صنعت نسل چهارم مخابراتی با تکیه بر توان تولیدکنندگان داخلی در کشور، به امضای مخابرات و وزارت صمت رسید.

انتهای پیام/