بانک مرکزی آمریکا مواد نگهدارنده به جسد اقتصاد آمریکا تزریق می‌کند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، اخیرا مؤسسه رتبه‌بندی مودیز نسبت به بالا رفتن ریسک بدهی‌ کشورهای مختلف به کل جهان هشدار داد که دلیل آن تشدید مناقشات ژئوپلتیک و مخاطرات و بی‌ثباتی‌های ناشی از آن عنوان شده است.

مکس کیزر کارشناس آمریکایی شبکه راشاتودی با اشاره به این قضیه معتقد است علیرغم بالا گرفتن بحران اقتصادی بانک مرکزی آمریکا همچنان به سیاست چاپ پول خود ادامه می‌دهند.

استیفی هربرت، دیگر کارشناس شبکه راشاتودی،‌ می‌گوید به طور قطع ما دچار اقتصاد مردار گونه شده‌ایم که دلیل آن تداوم روند چاپ پول توسط بانک مرکزی و بالا رفتن بدهی در آمریکاست.

وی در این باره به سخنان اخیر جروم پاول رئیس کل بانک مرکزی آمریکا اشاره کرد که گفته بود رشد بدهی آمریکا بیشتر از رشد اقتصادی این کشور است. 

کیزر می‌گوید: این مسئله وی را به یاد مرده شوری می‌اندازد که در حال تزریق ماده نگهدارنده فرمال دهید به یک جسد است و می‌گوید هر چقدر فرمال دهید تزریق می‌کنم تنفس جسد بهتر نمی‌شود.

این کارشناس آمریکایی‌ می‌گوید: اقتصاد جهانی از جمله اقتصاد آمریکا در بحران سال 2008 مرده‌ است. در آن زمان شاهد شکست اقتصادی بودیم و کشورها به سمت تزریق ماده نگهدارنده به اقتصاد که همان پول بود، روی آوردند اما در حقیقت چیزی جز بدهی نصیب اقتصاد جهانی نشد.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی