تفاهم سازمان بنادر و شورای عالی صنایع دریایی برای تجمیع نمایشگاه‌های دریایی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جلسه هماهنگی و بررسی بیست و یکمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی بعدازظهر امروز توسط انجمن مهندسی دریایی و با حضور نمایندگان برخی از بخش‌های مختلف دریایی اعم از دولتی و خصوصی برگزار شد.

در این مراسم رئیس انجمن مهندسی دریایی اظهار داشت: همایش مذکور 20 دوره توسط انجمن مهندسی دریایی برگزار شده و بیست و یکمین دوره آن 11 تا 13 دی‌ماه در جزیره قشم برگزار می‌شود.

حسین ابراهیم‌زاده فاضل در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی براینکه این انجمن چه تلاش‌هایی برای تجمیع نمایشگاه‌های دریایی مختلف و جلوگیری از موازی‌سازی در این حوزه داشته است، گفت: پیش از این تلاش کردیم تا نمایشگاه‌های دریایی یکی شود. در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بنادر و دریانوردی در شورای عالی صنایع دریایی امضا کردیم که نمایشگاه‌ها یکسان شود.

وی افزود: در این راستا مقرر بود سازمان منطقه آزاد کیش نیز نمایشگاه دریایی برگزار کند که طی پیگیری‌های ما رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه‌ای به وزرای علوم و صنعت و معدن و تجارت و رئیس شورای عالی مناطق آزاد ارسال کرد و در آن اعلام شد که انجمن مهندسی دریایی متولی نمایشگاه‌های دریایی است و باید این رویداد را انجام دهد و در این نامه تأکید شده است دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی و بقیه ارگان‌های دریایی هم از ورود به این حوزه جلوگیری کنند.

رئیس انجمن مهندسی دریایی تأکید کرد: در این راستا نمایشگاهی که قرار بود در حوزه دریایی توسط سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شود، برگزار نمی‌شود.

فاضل افزود: به هر حال برگزاری نمایشگاه در دنیا توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و بخش دولتی ورود نمی‌کند اما اینکه اینجا دولت تصمیم‌گیری می‌کند که نمایشگاهی را برگزار کند که برند آن متعلق به انجمن مهندسی دریایی است قابل قبول نیست. چرا شورای عالی صنایع دریایی که در مورد موضوعات دولتی تصمیم می‌گیرد در این باره هم باید تصمیم بگیرد؟ انجمن همه تلاش‌های خود را انجام می‌دهد که هماهنگی‌ها انجام شود اما اینکه دولتی‌ها دور هم بنشینند تا برای شرکت‌های خصوصی تصمیم بگیرند مورد قبول ما نیست.

وی گفت: نباید سازمان صنایع و دریانوردی و یا دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی تصمیم بگیرند که همایش و نمایشگاه را چگونه برگزار کنیم. 

رئیس انجمن مهندسی دریایی افزود: ما یک نمایشگاه و همایش دولتی موفق نداشته‌ایم و اصولاً این کارها در حیطه اختیارات بخش خصوصی است. اما متأسفانه مدیران ما تلاش می‌کنند برندهای محبوب را مصادره کنند.

فاضل ادامه داد: ما در انجمن مهندسی دریایی تلاش کردیم این را به دولتی‌ها تفهیم کنیم تفاهم‌نامه‌ای هم با سازمان بنادر و دریانوردی و شورای عالی صنایع دریایی به امضا رساندیم که نمایشگاه‌های دریایی تجمیع شود. حال آنکه برخی دوستان تخطی می‌کنند و ما نمی‌توانیم مانع آنها شویم.

وی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی گفت: در این نمایشگاه به محورهایی نظیر طراحی و ساخت شناور و تجهیزات دریایی، لجستیگ و حمل و نقل دریایی، اقتصاد دریا، گردشگری دریایی و سرمایه‌های انسانی، اجتماعی و فرهنگی پرداخته شده است.

رئیس انجمن مهندسی دریایی  افزود: همچنین با صندوق شکوفایی معاونت علمی نیز هماهنگی‌هایی شده است و آنها مبلغ 200 میلیون ریال تسهیلات به استارت‌آپ‌ها برای حضور در نمایشگاه امسال پرداخت می‌کنند. ما نیز به عنوان انجمن در تخصیص غرفه به استارت‌آپ‌ها تخفیفاتی اعمال می‌کنیم.

فاضل گفت: برگزاری این همایش  از سوی انجمن مهندسی دریایی ایران با تأیید دبیر کمیسیون‌ انجمن‌های علمی ایران و وزارت علوم، تحقیقات و فناروی است.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی