ریسک‌های غیرقابل پیش بینی صادرکنندگان باید پوشش داده شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محسن احتشام در بیست و سومین مراسم روز ملی صادرات که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: در دوره رکود و تحریم سهم بخش کشاورزی در اقتصاد کشور حائز اهمیت است زیرا بخش زیادی از افراد کم درآمد در مناطق روستایی کشور ساکن هستند که حمایت از این افراد در راستای محرومیت زدایی بسیار اهمیت دارد. 

ریس شورای ملی زعفران ایران افزود: حلقه های فرآوری و بسته بندی محصولات و بازاریابی در کنار امر تولید محصولات کشاورزی اشتغال پایدار را خواهد داشت. 

وی با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت و اثر بخشی محصولات کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: سازمان توسعه تجارت ایران همواره در کنار کشاورزان بوده است بنابراین باید از این سازمان حمایت کرد. 

احتشام اظهار داشت: محورهای استراتژیک صادرات غیر نفتی باید مشخص شود و فرآیند تصمیم گیری در راستای فرایند بهبود کسب و کار با محوریت سازمان توسعه تجارت ایران  اتاق بازرگانی باید کوتاه و موثر شود. 

وی با تاکید بر اینکه در سال رونق تولید باید به مشکلات واحدهای تولیدی به صورت عملی رسیدگی شود، گفت: از آنجا که تکریم تولید کننده مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است بنابراین باید این موضوع مورد نظر مسئولان قرار گیرد. 

رئیس شورای ملی زعفران ایران بیان داشت: حفظ بازارهای صادراتی و توجه به بازارهای صادراتی  ضروری است . 

احتشام اظهار داشت: ریسک های غیرقابل پیش بینی صادرکنندگان برای حمایت از توسعه صادرات باید پوشش داده شود. 

در ادامه  این جلسه مرتضی سلطانی تولید کننده بیان داشت: نباید دیوار بی اعتمادیبین دولت و بخش  خصوصی باشد، اتاق بازرگان پارلمان بخش خصوصی است و باید در جایگاه تصمیم گیری و تصمیم سازی ها به صورت ویژه موثر باشد. 

وی بیان داشت: باید به یکدیگر اعتماد کرد و از جزیره ای عمل کردن پرهیز شود.

سلطانی بیان داشت: مگا پروژه ها باید پیشران تولید و صنعت کشور با باشند زیرا مگاپروژه های بزرگ در هر کشوری لازمه تحت پوشش قرار دادن واحدهای کوچک و متوسط است. 

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی