به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در پی ابلاغ وزیر آموزش و پرورش، ریاست کارگروه اجرایی برنامههای زیر نظام پژوهش و ارزشیابی به پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش واگذار شد.
زیرنظامها، بخشهای اساسی نظام آموزش و پرورش در راستای پشتیبانی از جریان تربیت، انجام رسالت نظام آموزش و پرورش و کمک به تحقق اهداف و کارکردهای آن است؛ عملکرد این زیرنظامها تمام مؤلفههای این نظام را تحت تأثیر خود قرار میدهند. به عبارت دیگر، این زیرنظام ها، به منزله وجوه مختلف پشتیبانی نظام تعلیم و تربیت هستند که به طور پیوسته درتعامل و تبادل با یکدیگر هستند.
زیرنظامهای مدیریت و راهبری تربیتی، برنامه درسی، تربیت معلم و تامین منابع انسانی، تامین و تخصیص منابع مالی، تامین فضا و تجهیزات و فناوری وپژوهش وارزشیابی در حقیقت ارکان اجرای مناسب، متوازن و پویای سند تحول بنیادین به شمار می روند.
وزیر آموزش و پرورش اخیرا طی ابلاغیهای خطاب به دکتر فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ضمن انتصاب ایشان به عنوان رئیس کارگروه اجرایی برنامههای زیرنظام پژوهش و ارزشیابی و در راستای تحقق اهداف و کارکردهای اساسی و پشتیبان جریان تعلیم و تربیت در وزارت آموزش و پرورش از ستاد تا صف خواستار استفاده بهینه از مشارکت اساتید، اعضای هیئت علمی، کارشناسان، پژوهشگران وصاحبنظران درون و برون سازمانی شد در این ابلاغیه لزوم تعهد به مبانی نظری و حفظ پیوستگی با ارکان و اهداف سند تحول و نیز توسعه و تعمیق ارتباطات نظام مند با سایر زیرنظامها و نیز به منظور تمهید زیرساختهای مورد نیاز برای دستیابی به مدرسهای در تراز سند تحول بنیادین ؛ جامع ساحتهای متوازن تربیتی و پویا وجویای حیات طیبه و نظارت بر فرایند تسری و عملیاتی شدن اهداف و برنامه های این زیر نظام در تمامی بخشهای آموزش و پرورش مورد نظر و مطالبه قرار گرفته است .