عمان زمینه ورود ایران به بازارهای آفریقایی و هندوستان را فراهم می‌کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیس‌ بن محمد الیوسف امروز در همایش تجاری ایران و عمان که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: روابط تجاری و سرمایه‌گذاری میان ایران و عمان رو به بهبود است و دو طرف در راستای توسعه روابط مشترک تلاش می‌کنند و اتاق‌های بازرگانی دو کشور هم در تلاشند تا در همین راستا تسهیلات را فراهم کنند. 

وی با اشاره هیأت بزرگ تجاری عمان که به ایران سفر کرده است، گفت: این هیأت در برقراری روابط تجاری جدیت دارد و برخی از آنها به دنبال همکاری مشترک در طرح‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری هستند و هدف آنها توسعه روابط اقتصادی بین بخش خصوصی دو کشور است.

محمد الیوسف در ادامه با اشاره به آمارهای مبادلات تجاری بین دو کشور در حدود 5 یا 6 سال پیش گفت: در آن زمان از ایران حدود 700 میلیون دلار کالا به عمان صادر می‌شد و میزان صادرات عمان به ایران حدود 400 میلیون دلار بود.

وی گفت: این در حالی است که ما معتقدیم در برابر ما فرصت‌های زیادی برای توسعه روابط تجاری دو کشور وجود دارد و امیدواریم توافق‌نامه‌هایی برای استفاده از بنادر دو کشور ایران و عمان به امضا برسد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع عمان در ادامه بیان داشت: عمان می‌تواند امکاناتی را برای ورود به بازارهای آفریقا و هندوستان برای تجار و سرمایه‌گذاران فراهم کند.

وی همچنین به 4 قانون مشوق سرمایه‌گذاری در عمان اشاره کرد و گفت: این قوانین به تازگی در کشور عمان مصوب شده است که می‌تواند راهگشای توسعه تجارت بین دو کشور باشد.

محمد الیوسف در پایان از بازرگانان ایران دعوت کرد تا هر چه سریع‌تر برای دیدن و مطالعه فرصت‌های تجاری به عمان سفر کنند و بیان داشت: ما آمادگی داریم تا هر گونه همکاری را با بازرگانان ایرانی داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی