به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سیدمحمد بطحایی در حاشیه افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز اسباب بازی به عنوان بخشی از فناوریهای آموزشی در یادگیری دانشآموزان و کسب مهارتهای مختلف در زمینههای ذهنی فیزیکی و اجتماعی بسیار موثر است.
وی ادامه داد: نگاه ما به اسباب بازی صرفاً وسیلهای برای سرگرمی نیست بلکه میتواند یادگیری را سرعت ببخشد و عمق بیشتری به آن بدهد و یادگیری را ساده کند.
بطحایی گفت: طرحی را در دست اجرا داریم که امیدوارم بتوانیم امسال آن را اجرا کنیم یعنی قصد داریم با کمک کانون پرورش فکری کودکانو نوجوانان در 10 استان کشور برای پایههای اول تا سوم ابتدایی، اتاق اسباببازی در مدارسی که امکانش را دارند ایجاد کنیم.
وی اضافه کرد: بر این اساس تلاش داریم تا اسباببازیهای تولید داخل را در مدرسه با رویکرد آموزشی در اختیار دانشآموزان اول تا سوم ابتدایی قرار دهیم تا ساعاتی را در هفته در اتاق اسباببازی، مهارتهایی را تمرین کنند.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مدارس ما مجهز به تکنولوژی آموزشی هستند و این تکنولوژی تعریف وسیع و گسترده ای دارد؛ این تکنولوژیها باید با توجه به تغییرات روزافزون، بهروز شود که در دستور کار دولت است و بهتدریج این اتفاق خواهد افتاد.
وی با بیان اینکه در حال استفاده از تأثیر مثبت فضای مجازی هستیم و بستر خوبی تحت عنوان سیناروبیک ایجاد کردیم که از فناوری های آموزشی است، گفت: عروسک از موضوعاتی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سالها پیش روی آن کار کرده است.
بطحایی تصریح کرد: اسباب بازیهایی مانند عروسک به شدت حامل فرهنگ هستند و بچه ها از اسباب بازیها بهویژه عروسکها الگوبرداری میکنند و همچنین کودکان اسباب بازیها را جزئی از خودشان و واقعیت زندگی خود می دانند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر کانون با تجربه خوبی که از گذشته دارد کار را جلو میبرد و مطالعاتی با اتکا به تجربیات سایر کشورها دارد تا بتوانیم عروسکهای ایرانی را با آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی گسترش دهیم.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: باید اعتراف کنیم علیرغم تمام اقدامات انجام شده در حوزه عروسک سازی، کودکان هنوز نتوانستهاند با عروسکهای ایرانی انس پیدا کنند و امیدوارم این مطالعات بهزودی به سرانجام برسد.
انتهای پیام/