آمریکا باید در شرایط برابر و احترام متقابل مذاکره کند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی چین اعمال تعرفه روی کالاهای آمریکایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فعلا معلق کرد و  احترام متقابل و برابری در مذاکرات تجاری آینده بین دو کشور را خواستار شد.

بر اساس این گزارش چین تعرفه‌های جدیدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که قرار بود از ذرت و گندم گرفته تا وسایل نقلیه را شامل شود، فعلا تا زمان انجام مذاکرات معلق گذاشته است. قرار بود این تعرفه‌ها در هفته جاری بر روی کالاهای آمریکایی اعمال شود. تعرفه‌هایی که قرار بود بر روی کالاهای آمریکایی از سوی کشور چین اعمال شود، تا دور بعدی مذاکرات معلق مانده است.

در بیانیه‌ای که از سوی دولت چین مطرح شده آمده است؛ چین امیدوار است که در شرایط برابری و احترام متقابل با آمریکا کار کند تا بتوانند نگرانی‌های عمیقی که طرفین درباره تجارت دو کشور دارند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برطرف کنند و به یک توسعه پایدار در روابط تجاری و اقتصادی دو کشور برسند.

بر اساس این گزارش در پی توافق فاز نخست بین دو کشور، چین توافق کرد که آرام‌آرام واردات محصولات کشاورزی نظیر گندم، ذرت و دیگر محصولات کشاورزی از آمریکا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش دهد، به طوری‌که به تولید داخل چین هم ضربه نزند، این در حالی است که بازار آمریکا رکوردهای جدیدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در تولید ثبت می‌کند و ترامپ اعلام کرده که مذاکرات در فاز دوم هرچه زودتر آغاز خواهد شد اما در این میان مقامات چینی هم نگران نحوه اجرای توافق فاز نخس هستند و می گویند که آغاز فاز دوم بستگی به این دارد که فاز نخست چگونه اجرایی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی