به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدرضا حسینی امروز در نشست خبری حاشیه نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک اظهار داشت: یکی از وظایف ما انجام کنترل کیفی به منظور افزایش کیفیت ساخت و نگهداری رویههای بتنی، اسفالت و ... ا ست.
وی ادامه داد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک 60 سال قدمت دارد و با استفاده از فناوریهای روز تلاش کرده خدمات خود را ارتقا دهیم.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ادامه داد: داراییهای کشور در بخش راهها، فرودگاهها، راهآهن و بنادر زیاد است و این داراییها باید با سیستمهای روز کنترل کیفی کنترل شوند.
حسینی درباره اعتبارات سال 98 شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: این رقم در سال 98 عدد 302 میلیارد تومان است که اعتبار مصوب ما است اما باید دید تا پایان سال چه میزان به ما اختصاص مییابد.
وی تاکید کرد: هر راه و سازههای که بخواهد احداث شود باید مطالعات ژئوتکنیک آن انجام شود تا جنس خاک مشخص شود و براساس نوع خاک سازه طراحی میشود و امکان ندارد پروژهای با پل و تونلهای بسیار داشته باشیم که مطالعات ژئوتکنیک نداشته باشد.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک درباره حضور آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پروژههای بینالمللی گفت: این آزمایشگاه 100درصد دولتی است و درآمد هزینهای است . تلاش کردهایم با استفاده از تکنولوژیهای روز و بکاری متخصصان کارآزموده در پروژههای بینالمللی نیز ورود کنیم و در این راستا در کشورهای سوریه، عراق و ... بازاریابی داشتهایم که در دو پروژه مشغول به کار شدهایم.
حسینی اضافه کرد: در 54 فرودگاه کشور در بخش نگهداری و روسازی باند اترون، تاکسی وی و ... کیفیت را کنترل میکنیم تا فرودگاهها هیچ مشکلی نداشته باشند و دانش فنی در این حوزه داریم.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک درباره حاکمیتی شدن آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: با توجه به نظر مثبت وزیر راه و شهرسازی تبصرهای تهیه شده است که امیدواریم در لایحه بودجه مصوب شود. و به شکل قانونی این شرکت در سال آینده وظایف مهمتری به عنوان نماینده حاکمیت داشته باشد و به این ترتیب اساسنامه شرکت هم تغییر خواهد کرد.
انتهای پیام/