اتاق بازرگانی نماد حضور اجتماعی فعالان اقتصادی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد نهاوندیان امروز در همایش نکوداشت محسن خلیلی‌عراقی پدر صنعت ایران در اتاق بازرگانی گفت:‌ خوشحالم که توفیق یافته‌ام در مجلسی که به نام مهندس خلیلی برگزار می‌شود حضور یابم و سر تعظیم در مقابل روح بلند و سازنده فرود می‌آورم و از اتاق بابت این اقدام ارزشمند تشکر می‌کنم.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور بیان داشت: اتاق نماد حضور اجتماعی فعالان اقتصادی است و توقع خدمات گسترده اجتماعی از اتاق می‌رود.

وی گفت: گاهی در نگاه ما به چنین تجلیل‌هایی از جنبه تشریفاتی است اما گاهی نگاه ما به چنین کارهایی یک اقدام واقعی با اثر واقعی اجتماعی است.

نهاوندیان در ادامه با بیان اینکه به دو اثر برای پایداری چنین اقداماتی اشاره می‌کنم، گفت: یکی از آن دو اثر این است که ما وظیفه داریم که به نسل جوان الگو ارائه کنیم زیرا هر کس نیاز به الگو دارد تا تعریف موفقیت را از الگو یاد بگیرد.

وی گفت:‌ وظیفه تکریم اقتضا می‌کند هر نسلی به نسل بعدی الگو معرفی کند، اما آیا الگوی موفقیت آن است که پولدار و قدرتمند به هر قیمتی شویم؟ آیا الگوی موفقیت توجه اجتماعی و رأی به هر ترتیبی است؟

وی افزود: چگونه می‌شود هم در سطح خرد موفق بود و هم در سطح کلان مسئولیت اجتماعی را ایفا کرد.در جمع بین چیزهایی که با هم تناقض دارند این نادر است و بنابر این باید گشت تا کسانی که این روشنگری را برای نسل آینده دارند معرفی کرد.

ادامه دارد...

برچسب ها:

اقتصادی