جذب 158 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه دریا و بندر

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز و به مناسبت گرامیداشت روز حمل و نقل همایش جذب سرمایه‌گذاری در بنادر با حضور رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، نمایندگان فراکسیون‌های دریایی مجلس و دست‌اندرکاران این صنعت در حال برگزاری است.

وزیر راه و شهرسازی نیز تا ساعاتی دیگر در این همایش حضور خواهد یافت.

در ابتدای این همایش معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در سال جاری بحث تقویت نظارت و انجام ممیزی‌های ادواری در حوزه سرمایه‌گذاری در بنادر دنبال می‌شود.

محمدعلی حسن‌زاده با بیان اینکه تقویت جایگاه امور بندری در سطح کشور مهم است، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی حاکمیت امور دریایی کشور، مرجع حاکمیت امور بندری و مرجع حاکمیتی کشتیرانی بازرگانی کشور است.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در سال جاری تعدادی کنوانسیون به بنادر ابلاغ شده و نظارت‌های ادواری برای اطمینان از حسن اجرا داریم.

حسن‌زاده گفت:‌با توجه به وقوع حادثه اخیر در بندر سعید رجایی در محوطه در اختیار سازمان منطقه آزاد قشم و جانباختن یکی از کارکنان موضوع ایمنی با دقت بیشتری مورد توجه قرار گرفت و دستورالعمل ایمنی حمل و نقل،‌ایمنی نگهداری و ... به صورت جدی مورد تأکید قرار گرفت.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد:‌فرآیند جایگزین و فسخ تعداد محدودی قرارداد نیز در دستور کار است.

وی تأکید کرد: دستورالعمل صدور مجوز فعالیت در بنادر و بنادر منطقه ویژه اقتصادی بازنگری شده است؛ مجوز این شرکت‌ها با تاریخ اعتبار 5 ساله خواهد بود.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: جهت‌گیری بعدی سازمان بنادر و دریانوردی در یکسال گذشته اتخاذ رویکرد لجستیکی در توزیع کالا و جابه‌جایی کالا بین بنادر بود.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: چند شناور نیز از طریق کاپوتاژ کالا را از بندر امام خمینی به بندر چابهار منتقل کردند.

حسن‌زاده افزود:‌ شناسایی اپراتوران و سرمایه‌گذاران از طریق فراخوان در بنادر صورت می‌گیرد.

بنا بر این گزارش، طی اعلام سازمان بنادر و دریانوردی در یکسال گذشته بیش از 158 هزار میلیارد ریال در قالب 330 فقره قرارداد سرمایه‌گذاری در این حوزه منعقد شده است.

این مبلغ نسبت به سرمایه‌گذاری سنوات قبل 53 درصد رشد داشته است که منجر به انعقاد قراردادهای لجستیکی و فعالیت‌های توسعه بندری در زمینه احداث کارخانجات صنعتی، ترمینال مواد معدنی و مراکز لجستیکی، انبار مکانیزه غلات و سیستم انتقال، مدیریت و سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از بنادر کوچک، احداث مخازن و خطوط انتقال فرآورده‌‌های نفتی، محوطه ترانزیتی و صادراتی کالا و کانتینر، ادوات فنی و ... شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی