حمایت گسترده مالی از محصولات دانش‌بنیان به شرط اخذ تائیدیه‌های لازم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری  در حاشیه افتتاح بیستمین نمایشگاه پژوهش فناوری و فن بازار کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه محصولات خود رویه مشخص و حمایت‌های مالی دارند.

به گفته وی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری از محصولاتی که توسط شرکت‌های جدید ساخته می‌شوند حمایت می‌کنند و بسیاری از این محصولات در دانشگاه‌ها از طریق اعضای هیأت علمی و دانشجویان ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: حمایت‌های اصلی این است که شرکت‌هایی که در چارچوب دانشگاه رشد می‌کنند فرصت‌های بیشتری دارند و البته حمایت‌های اصلی پس از رسیدن به مرحله‌ای از بلوغ شرکت‌ها و محصول رخ می‌دهد.

وی توضیح داد:‌این شرکت‌ها وقتی محصولی ارائه کردند که به سطحی از تائیدیه‌های رشد رسید حمایت‌های گسترده‌تر و جدی‌تری از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آنها ارائه می‌شود.

غلامی گفت: این حمایت‌ها شامل شرکت‌های که در دانشگاه‌ها و مراکز رشد دانشگاه‌ها مستقر هستند هم می‌شود که خوشبختانه نمونه‌های متعددی از تعامل و همکاری در این نمایشگاه و نمایشگاه‌های استانی را می‌بینیم.

ادامه دارد..