اطلاعات رخدادهای امنیتی بین همه دستگاه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در یک نشست خبری در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار کشور از طراحی سه سامانه در حوزه رصد پایش فضای امنیتی کشور خبر داد و گفت: با طراحی این سه سامانه حجم اطلاعات امنیتی، تاب‌آوری امنیتی و پیشگیری از بروز اتفاقات امنیتی ممکن می‌شود.

وی گفت: با راه‌اندازی مهم‌ترین سامانه از این مجموعه سه بخشی اشتراک اطلاعات امنیتی برای همه دستگاه‌ها امکان‌پذیر می‌شود و بلافاصله پس از وقوع رخدادها و حوادث امنیتی همه دستگاه‌ها از جزئیات و راه‌های مقابله با آن آگاه می‌شوند.

یزدانیان توضیح داد: در حال حاضر وقتی یک رخداد امنیتی برای یک دستگاه رخ می‌دهد، همه دستگاه‌ها از آن مطلع نمی‌شوند و وقتی اطلاع‌رسانی درباره آن در رسانه‌ها و مراکز امنیتی انجام شد، از آن خبردار می‌شوند، اما با این سامانه همه دستگاه‌ها به صورت یکسان و سریع به اطلاعات تجمیع‌شده دسترسی خواهند داشت.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد: این سامانه هم اکنون عملیاتی شده است و در حال تست در زیرساخت‌های کشور است.

به گفته یزدانیان این سامانه با دانش بومی طراحی شده و هدف آینده آن اجرایی شدن در زیرساخت‌های حیاتی کشور است.

انتهای پیام/