2 هزار میلیارد تومان قرارداد بین دانشگاه‌ها و صنعت منعقد شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، ولی‌الله‌ سیف مدیردفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم تحقیقات و فناوری در هشتمین نشست مدیران ارتباط با صنعت با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور اظهار داشت:یکی از دستاوردهای نشست‌های مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور رفع مشکل حقوقی قراردادهای ارتباط با صنعت بوده است.

وی گفت: 4هزار و 551 دوره مهارت آموزی علاوه بر واحدهای درسی ارائه شده در دانشگاه‌ها برگزار شده است تا خلاء نیاز مهارتی را در حین آموزش رفع کند.

 مدیر دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم تحقیقات و فناوری از دو برابر شدن تعداد قراردادهای ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: 8 هزار قرارداد در سال منعقد شده است و تعداد مجریان و اساتید درگیر با این قرارداد تا 1500 نفر افزایش نسبت به سال قبل رسیده است.

* 1953 میلیارد تومان قرارداد دانشگاه با صنعت منعقد شد

سیف یادآور شد: در سال 97 حدود 1953 میلیارد قرارداد با صنعت توسط دانشگاه‌ها منعقد شده است که حجم ریالی این قراردادها که تاکنون تامین اعتبار شده 273 میلیارد تومان فقط در سال 97 بوده است.

وی با اشاره به نسبت تعداد قراردادهای سال جاری به تعداد دانشجویان دکترا و ارشد گفت:‌در سال 97 این نسبت 26 بوده است. به این معنا که به ازای هر 26 دانشجو یک قرارداد منعقد شده است.

انتهای پیام/