پژوهشگاه صنعت نفت زمینه‌ای مطلوب برای توسعه فناوری است

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، سورنا ستاری بعدازظهر امروز (چهارشنبه، ۲۷ آذرماه) در حاشیه بازدید از مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت اظهار کرد: نفت صنعتی است که هر روز با سیستم و فناوری‌های نو باید تجهیز شود، بنابراین رویه جدیدی که هم‌اکنون در پژوهش نفت انجام می‌شود برای توسعه و ارتقای فناوری در این صنعت راهگشاست.

وی از پژوهشگاه صنعت نفت به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین پژوهشگاه‌های کشور یاد کرد و افزود: درهای پژوهشگاه صنعت نفت به روی بسیاری از دانشگاه‌های مطرح باز است و جوانان از امکاناتی که پژوهشگاه برای آنان فراهم کرده است، می‌توانند نهایت بهره را ببرند، زیرا آنها می‌توانند برای آزمایش و ارتقای فناوری‌هایشان که عمدتا از نوع فناوری‌های سخت‌افزاری سنگین و نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان است، استفاده کنند؛ این رویکرد و فرهنگ جدید بی‌شک اتفاق‌های خوبی را رقم خواهد زد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از بازار نفت به‌عنوان بازاری بزرگ یاد کرد و گفت: این بازار جای توسعه بسیار دارد و جوانان با فعالیت‌های خود می‌توانند فروش چند صد میلیاردی داشته باشند. امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که بتوان با بهره‌مندی از فناوری‌های نو بتوان ارزش افزوده لازم را ایجاد کرد.

*اکوسیستم‌های نوآوری در کشور توسعه می‌یابد

جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیز با بیان اینکه نسل نو فعالیت‌های علمی کشور توسعه اکوسیستم‌های نوآوری است، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نهضت خوبی را در کشور ایجاد کرده و پس از اکوسیستم‌های آموزشی و پژوهشی، هم‌اکنون شاهد اکوسیستم‌های نوآوری در کشور هستیم که توسعه یافته است.حاصل توسعه اکوسیستم نوآوری، شکل‌گیری فناوری‌های تاثیرگذار در صنعت به‌ویژه صنعت نفت کشور است.  

وی تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت حلقه‌ای است از زنجیره تجاری‌سازی علم که پژوهشگاه صنعت نفت شرایطی را فراهم خواهد کرد تا جوان‌های خلاق و با استعداد پس از پشت سر گذاشتن مراحل آموزشی بتوانند در این فضا کار کنند و با تزریق فناوری پاسخگوی تقاضای صنعت نفت باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی