دولت سریلانکا سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری آمریکا را نپذیرفت

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از اسپوتنیک، دولت قبلی سری‌لانکا سرمایه‌گذاری 480 میلیون دلاری آمریکا در این کشور را تأیید کرده و مدعی بود که این مسئله به نفع 11 میلیون نفر مردم این کشور خواهد بود، اما در حال حاضر احزاب مخالف دولت ویکرمسینگ را به نقض حاکمیت این کشور در قالب اجرای این توافق متهم کرده‌اند.

دولت جدید این کشور به رهبری گوتابایا راجاپاتسا اعلام کرده است که در اجرای پروژه‌های آمریکا که با هدف جلوگیری از سرمایه‌گذاری چین در این کشور انجام می‌شود تجدیدنظر خواهد کرد.

یکی از وزرای دولت سری‌لانکا اعلام کرده که کابینه این کشور تصمیم گرفته است یک گروه 4 نفره را برای مطالعه درباره طرح سرمایه‌گذاری آمریکا در این کشور تشکیل دهد.

دولت جدید سری‌لانکا اعلام کرده تا گزارش این گروه 4 نفره به کابینه ارائه نشود، طرح سرمایه‌گذاری آمریکا را به مجلس نخواهد برد. از آنجا که مردم سری‌لانکا معتقدند که سرمایه‌گذاری آمریکا حاکمیت این کشور را نقض خواهد کرد این طرح با واکنش شدید از سوی مردم روبه‌رو شده بود.

سفارت آمریکا در سری‌لانکا اعلام کرده است که این کشور قصد ندارد در قالب سرمایه‌گذاری زمینی را در سری‌لانکا تحت تملک خود در بیاورد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:

اقتصادی