قیام عاشورا برای بشریت تبدیل به الگو شده است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه آزاد ،ششمین همایش بین‌المللی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت  با حضور حجت الاسلام  ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام  محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد ، علمای اهل سنت و تشیع کشورهای ایران، فلسطین، لبنان و تونس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر برگزار شد.

کلانتری در این همایش گفت: گام نخست پیاده سازی ارزش‌ها و مفاهیم عاشورایی در شناسایی و کسب معرفت نسبت به ارزش‌های عاشورا است.بزرگترین درس عاشورا و کربلا که خود امام حسین(ع) هم به شکلی بیان فرمودند آزادمردی، دفاع از مظلومان، مقابله با ظالم و ظلم‌ستیزی است که امروز به این اصول خیلی نیازمند هستیم.

وی افزود: قیام عاشورا یکی از حرکت‌های مهم محسوب می‌شود که برای بشریت تبدیل به الگو شده و سخنرانی‌هایی که از سوی علمای اهل سنت در خصوص شخصیت امام حسین(ع) ارائه می‌شود، نشانگر عشق و علاقه آنان به اهل بیت (ع) است.

مولوی نظیراحمد سلامی نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در سخنانی گفت: نرفتن زیر بار ظلم و ستم مستکبران مهمترین هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا بود.

نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز همه‌ جامعه تسنن بر این نکته اذعان دارند که امام حسین (ع) وقتی متوجه شد حکومت دست نا اهلان افتاده و دین جدش در خطر است، قیام کرد و در این راه خود، خانواده‌ و یارانش به شهادت رسیدند.

همچنین حجت‌الاسلام سیدشجاع الدین ابطحی امام جمعه ایرانشهر با اشاره به اهداف قیام امام حسین (ع) گفت: اگر قرآن،کتاب هدایت است، امام حسین(ع) چراغ هدایت است. مهمترین درس واقعه کربلا، صبر و مقاومت و زیر بار ظلم و زور نرفتن است.

 سعید قاسم از علمای اهل سنت فلسطین نیز گفت: امام حسین (ع) ایثار، شهادت و مردانگی را به همه آموخت و تا تاریخ است، نام ایشان ماندگار خواهد بود.

سلطانعلی‌میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در ابتدای این همایش با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: ۵٠ مقاله از کشورهای مختلف مانند تونس، لبنان و افغانستان به دبیرخانه این همایش ارائه شده که ۱۴ مقاله برگزیده شده است.

وی افزود: حرکت کربلا و واقعه عاشورا متعلق به شیعه و سنی نیست، بلکه متعلق به بشریت است که تلاش خواهیم کرد این همایش را در کشورهای همسایه نیز برگزار کنیم.

انتهای پیام/