طهماسبی: جایگاه دانشگاه‌ها با پشتیبانی امام و رهبری ارتقا یافت

علی طهماسبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه جایگاه دانشگاه‌ها با پشتیبانی امام خمینی (ره)  و مقام معظم رهبری ارتقاء یافته است،‌گفت:‌ در زمان انقلاب به دلیل اینکه دولت آن زمان دست‌‌نشانده کشورهای غربی بود و همچنین با توجه به اینکه اعتقادشان بر این بود که با فروش نفت نیاز خود را تأمین کنند هیچگونه پیشرفت علمی و فناوری در کشور صورت نمی‌گرفت.

* ارتقای جایگاه دانشگاه با پشتیبانی امام (ره) و مقام معظم رهبری 

وی افزود: در زمان انقلاب اسلامی به طور مثال در مسائل کشاورزی و اقتصادی افرادی که به عنوان مستشاران کشورهای غربی وارد ایران شده بودند فعالیت‌های آنها هم نتیجه‌ای نداشت. این در حالی است که بعد از انقلاب اسلامی  با پشتیبانی امام خمینی و مقام معظم رهبری جایگاه دانشگاه‌ها ارتقاء پیدا کرد و رشد علمی آغاز شد.

* توجه ویژه به رابطه صنعت با دانشگاه 

طهماسبی تصریح کرد: در  حال حاضر ارتباط دانشگاه با صنعت و همچنین فعالیت‌های علمی بر اساس رفع نیازهای جامعه دو مقوله بسیار مهمی است که در نظام بنیادی سند آموزش و پرورش ترسیم شده است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

* لزوم ورود نیروهای دغدغه مند به فعالیتهای پرورشی و پژوهشی

وی ادامه داد: اگر نیروهای دغدغه‌مند برای فعالیت‌های پرورشی و پژوهشی حضور یابند بدون شک بستر مناسبی برای پیشرفت علم و فناوری ایجاد می‌شود در واقع راحت‌تر می‌توان در دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیروهای متخصص و نخبه را وارد بازار کار و جامعه کرد.

* آینده کشور را نیروهای جوانان نخبه می سازند 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صدا و سیما در پایان گفت: باید در شورای عالی آموزش و پرورش و همچنین در نظام آموزشی کشور فعالیت‌هایی با برنامه‌ریزی با نگاه آینده‌نگری انجام شود که به نخبه‌پروری بپردازند چرا که آینده کشور را همین نیروهای متخصص و نخبه جوان خواهند ساخت.

انتهای پیام/