به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، «مدیریت فضای مجازی چین» قوانینی را منتشر کرده که براساس آن شرکتهای اینترنتی موظفند علاوه بر کنترل محتوا الگوریتم هایی بنویسند که ایده مثبت را ترویج میکند.
براساس این قوانین، مدیریت شرکتهای اینترنتی با توجه به محتوای آنها تحت نظر قرار گرفته میشود، از جمله فشار برای الگوریتمهای توصیه برای ترویج ایده های مثبت و درعین حال حذف کردن نکات منفی در همان زمان باید اعمال شود.
این اقدام به صراحت محتوایی را که امنیت ملی را به خطر میاندازد، اسرار دولت را نادیده میگیرد، قدرت دولت را زیر پا میگذارد و وحدت ملی را تضعیف میکند، ممنوع میکند؛ به عبارت دیگر، شرکتهای اینترنتی نمیتوانند وضع موجود سیاسی را به چالش بکشند.
مقررات جدید از اول مارس به مرحله اجرا گذاشته میشود و قرار است مدیریت سختتر حسابها ، ثبت نام، تعدیل و شایعات را در بربگیرند.
دولتها اخیراً تلاشهایی را برای تنظیم الگوریتمها انجام دادهاند، اگرچه رویکرد چین در این زمینه بسیار متفاوت از سایر کشورها است.
انتهای پیام/