ناطق: موتور فرهنگی دانشگاه‌ها باید با نشریات دانشجویی حرکت کند

محمدجواد ناطق معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به نقش محوری نشریات دانشجویی گفت: این دانشگاه دارای 10 هزار دانشجو است که به واسطه اینکه تنها دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه تحصیل می‌کنند، از نظر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین از نظر کیفی نسبت به سایر دانشگاه‌ها از سطح علمی بالاتری برخوردار هستیم، به طوری که در جشنواره‌های مختلف ملی، دانشجویان این دانشگاه دارای رتبه‌های خوبی هستند. 

* ۵۵ نشریه دانشجویی فعال داریم

وی افزود: وجود ۵۵ نشریه دانشجویی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی آموزشی توانسته است سطح علمی و پژوهشی دانشگاه را افزایش دهد، چرا که بسیاری از اساتید مقالات خود را در این نشریات منتشر کرده و دراختیار دانشجویان قرار می‌دهند، این در حالی است که دانشگاه تربیت مدرس در سال گذشته دارای یک باشگاه فرهنگی اجتماعی و دانشجویی است که در آن انجمن‌ها، کانون‌ها و نشریات دانشجویی به فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و آموزشی می‌پردازند. 

* برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی ایرانی - اسلامی

ناطق تصریح کرد: یکی از مهمترین گام‌هایی که دانشگاه تربیت مدرس در حوزه فرهنگی برداشته است، برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی ایرانی - اسلامی، دوره‌های کارآفرینی و آموزش مهارت‌افزایی ویژه دانشجویان در سطح خوابگاه‌ها است که تاکنون توانسته نتایج خوبی را همراه داشته باشد، به طوری که بسیاری از دانشجویان به عنوان کارآفرین، ایجاد شغل کرده‌اند و اشتغال فارغ‌التحصیلان زیادی را فراهم کرده‌اند. 

* دارای انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی وگروه‌های پژوهشی هستیم

وی ادامه داد: در برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی، سخنران‌های سطح یک کشور را دعوت می‌کنیم تا با سخنرانی‌های مختلف در زمینه‌های اجتماعی، خانوادگی و فرهنگی سطح آگاهی دانشجویان را افزایش دهیم، این در حالی است که در دانشگاه تربیت مدرس ما دارای انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، گروه‌های پژوهشی هستیم. 

* استفاده از تخصص دانشجویان و فارغ‌التحصیلان

ناطق در پایان گفت: من معتقدم اگر در هریک از دانشگاه‌ها فعالیت‌های علمی، فرهنگی، آموزشی در قالب نشریات دانشجویی اتفاق بیفتد، نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت، چرا که همکاری و استفاده از تخصص دانشجویان و فارغ‌التحصیلان می‌تواند نه تنها سرعت رشد علمی را افزایش دهد، بلکه می‌تواند دستاوردهای خوبی را به همراه بیاورد. 

انتهای پیام/