به گزارش خبرنگار اقتصاد بینالملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، خانواده قربانیان حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 737 خطوط هوایی اتیوپی میگویند چند روز پس از این اتفاق با تعداد زیادی از افراد طی تماس تلفنی یا مراجعه حضوری خود را نماینده مؤسسات حقوقی آمریکایی معرفی میکردند، روبرو میشدند.
این هواپیما در روز 10 مارس سال جاری در اتیوپی سقوط کرد و در این حادثه 157 نفر جتان خود را از دست دادند.
خانوادهها میگویند این اشخاص بدون دعوت در مراسم ختم حاضر میشده و یا زمانی که تمام فامیل جمع بودند به خانه قربانیان مراجعه میکردند.
این اشخاص در زمان مراجعه بروشور خود را ارائه میداده و یا حتی برای یک بار ملاقات با همسر یکی از قربانیان پیشنهاد پول کرده بودند.
اقوام قربانیان میگفتند این افراد پیشنهاد مشاوره میکرده یا یکی از آنها اقدام به ایجاد گروههایی در حمایت عاطفی از خانوادهها کرده است بدون اینکه اعلام کنند با مؤسسات حقوقی در ارتباط هستند.
این مؤسسات تلاش میکنند تا با جلب رضایت خانواده قربانیان وکالت آنها را در دعوی قضایی علیه بوئینگ به دست گیرند.
از نظر قوانین داخلی آمریکا این گونه مراجعات به خانواده قربانی و شکات تا حدودی غیرقانونی محسوب میشود.
تا روز پنجشنبه 113 مورد شکایت از بوئینگ به نمایندگی از خانواده 112 قربانی در دادگاه فدرال شیکاکو مطرح شده است.
بیش از 36 مؤسسه حقوقی وکالت این قربانیان را بر عهده گرفته اما هنوز زمان دادگاه مشخص نشده است.
بوئینگ اعلام کرده که با مقامات قضایی و هوانوردی در راستای تحقیقات درباره علل سانحه همکاری کامل دارند.
تا کنون تحقیقات نشان میدهد که بوئینگ در ارائه اطلاعات کافی به خلبانان برای جلوگیری از سقوط هواپیماهای 737 مکس در اندونزی و اتیوپی اهمال کرده اما این شرکت هنوز تخلف خود را قبول نکرده است.
از زمان سقوط بوئینگهای 737 تمام این هواپیماها در سراسر جهان زمینگیر شدند.
انتهای پیام/