اعمال محدودیت برای اساتید ایرانی در آمریکا/ پیگیری حصر چند استاد ایرانی با دست‌بند الکترونیکی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اخیرا اخباری درباره «تحت نظر بودن چند عضو هیات علمی ایرانی در کشورهای همسایه با دست‌بند الکترونیکی» و «صدور حکم انفصال از خدمت برای ۴ رئیس دانشگاه» منتشر شده است.

پس از بازداشت مسعود سلیمانی استاد دانشگاه ایرانی در آمریکا شنیده هایی از اعمال محدویت‌‌ برای اساتید ایرانی در آمریکا به گوش رسید و اخیرا در خبری از قول وزیر علوم اعلام شده که چند عضو هیات علمی ایرانی در کشورهای همسایه آمریکا با دست‌بند الکترونیکی تحت نظر هستند.

*پیگیری از مجلس

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در پیگیری خبر «تحت نظر بودن چند عضو هیات علمی ایرانی در کشورهای همسایه با دست‌بند الکترونیکی»، گفت: برای اولین بار است که این موضوع را می‌شنوم.

وی ادامه داد: چنین موضوعاتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح نشده است و اتفاقا این هفته وزیر علوم ساعت‌ها در کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس و در مجلس حضور داشت و حتی در صحبت‌های غیررسمی هم چنین مواردی طرح سوال نشد. 

میرحمایت گفت: معمولا آخرین اخبار رسانه‌ها و شنیده‌ها درباره موضوعات روز به اطلاع کمیسیون‌های مجلس می‌رسد و گزارش‌ها به دستم می‌رسد اما تا دیروز که از کمیسیون خارج شدم این موضوع را نه شنیدم و نه در جریان آن قرار گرفتم.

انتهای پیام/