رسانه‌ها از «مریخ‌نورد 2020» بازدید کردند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، از اعضای رسانه‌ها دعوت شد مریخ نورد ناسا را ​​مشاهده کنند و با متخصصان آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) در پاسادنا، کالیفرنیا، صحبت کنند.

این تنها فرصت رسانه‌ها برای دیدن مریخ نورد داخل اتاق تمیز قبل از حمل و نقل آن به کیپ کاناورال در فلوریدا در فوریه سال آینده بود.

دیوید گرول، متخصص ناسا و مدیر عملیات آزمایش و راه اندازی در آزمایشگاه پیشرانش گفت: این یک فرصت عالی برای رسانه‌ها بود که نه تنها کارهای ما را از نزدیک ببینند، بلکه با برخی از زنان و مردانی که چندین سال از زندگی خود را برای ساخت این مریخ‌نورد اختصاص داده‌اند، آشنا شوند.

اتاق تمیز جایی است که هر چهار مریخ‌نورد ناسا در آنجا ساخته شده‌اند؛ طبق برنامه قرار است مریخ‌نورد ناسا در ژوئیه یا اوت سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شود و در ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ در Jezero Crater مریخ فرود خواهد آمد. این برنامه به دنبال نشانه‌هایی از زندگی میکروبی گذشته، توصیف آب و هوا و زمین شناسی مریخ، نمونه برداری برای بازگشت آینده به زمین و راه را برای اکتشاف انسان در سیاره سرخ هموار می‌کند.

در هفته‌های آینده مهندسان و تکنسین‌ها مریخ نورد ۲۰۲۰ را درون یک ظرف مخصوص بسته بندی می‌کنند. بعد از رسیدن به کیپ، مریخ ۲۰۲۰ قبل از پرتاب، مراحل پردازش و آزمایش نهایی را انجام می‌دهد.

مریخ ۲۰۲۰ بخشی از برنامه بزرگتر ناسا و مهم‌ترین مأموریت این سازمان است که شامل مأموریت‌هایی برای ماه به عنوان راهی برای آماده سازی برای اکتشافات انسانی سیاره سرخ است.

انتهای پیام/