اساتید علمی جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ دینی ما دارند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌علیرضا رهایی رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی در مراسم نکوداشت پدر علم مهندسی پزشکی ایران که بعدازظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، گفت:‌ اساتید علمی و دانشمندان ایرانی در فرهنگ دینی کشور ایران جایگاه ویژه‌ای دارند و آنها به عنوان سرمایه‌های اصلی دانشگاه‌ها در راستای توسعه علمی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

وی افزود: تحول آموزشی در کشور از زمانی شروع شد که استاد هاشمی گلپایگانی به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فعالیت خود را شروع کرد. این در حالی است که دانشگاه‌ها در دهه 60 با مشکلات زیادی روبه‌رو بودند که خوشبختانه با مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق مقدمه‌ای بر یک تحول در نظام آموزشی توسط وی انجام شود.

رهایی تصریح کرد: تحول آموزشی که در چهار دهه در بخش پزشکی و غیر پزشکی اتفاق افتاده به واسط فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های استاد فرهیخته هاشمی گلپایگانی است چرا که ایشان بسیاری از اساتید با تجربه را در کنار جوانان قرار می‌دادند که خوشبختانه توانستند یک بستر خوبی را برای پیشرفت علم و فناوری زمینه‌سازی کنند.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی ادامه داد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر استاد فرهیخته هاشمی گلپایگانی رشته مهندسی پزشکی راه‌اندازی شد که امروز نقش این رشته در حوزه پزشکی قابل مشاهده است. این در حالی است که در سال 72 در زمان وزارت ایشان فعالیت‌ دانشگاه‌ها بسیار دشوار بود و بنده در شورای عالی آموزشی وزارت علوم خدمت می‌کردم. آن زمان با سیاست‌های ایشان در سمت وزارت فعالیت‌های علمی وارد مرحله جدیدی از رشد شد.

انتهای پیام/