جامعه جهانی امروز بیش از گذشته تشنه پیام پیامبران الهی است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از  مرکز ملی فضای مجازی، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور طی پیامی فرا رسیدن آغاز سال 2020 میلادی را به هموطنان مسیحی و تمامی مسیحیان جهان صمیمانه تبریک گفت. 

*جامعه جهانی بیش از گذشته نیازمند پیام و آرمان پیامبران الهی هستند

وی ادامه داد: امروز جامعه جهانی بیش از گذشته نیازمند و تشنه پیام و آرمان پیامبران الهی یعنی ایمان به خداوند، عدالتخواهی و صلح طلبی، برادری و مبارزه با ظلم، تبعیض، خودکامگی و جهل است.
اکنون که جهان با بحران‌ها و چالش‌های متعدد اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی روبروست و عده‌ای می‌کوشند با ایجاد تفرقه یا توسل به زور و خشونت، کرامت انسانی را خدشه‌دار کنند، ما بر این باوریم که فضای مجازی به عنوان زیست بوم جدید برای توسعه روابط و تعاملات در سطح جهانی، نباید محملی برای اینگونه تهدیدات و آسیب ها متوجه جامعه انسانی قرار بگیرد و ضرورت دارد کشورهای جهان با همدلی و همکاری، به منظور بهره‌برداری مفید و عادلانه از فرصت‌ها و مزیت‌های آن و پرهیز از تهدیدات و آسیب‌های آن، و اتخاذ رویکرد خردمندانه در استفاده از این فضا در راستای توسعه صلح، امنیت، پیشرفت و رفاه در سراسر جهان تلاش نمایند.


*بازگشت به آموزه‌های رفیع پیامبران الهی،‌یگانه راه نیل به سعادت انسان است

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: ما بر این باوریم که در دنیای به هم متصل شده امروز که پیشرفت فن آوری‌های نوظهور، تحولات عمیق و پرشتابی را در حیات و نظم موجود اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی جوامع رقم زده است، بازگشت به آموزه‌های رفیع پیامبران الهی، یگانه راه نیل به سعادت و تعالی انسان است و گسترش صلح مبتنی بر عدالت جز با تلاش جمعی و بهره گیری از آموزه های ادیان ابراهیمی، تلاش برای تعالی و کمال انسان و گام برداشتن در مسیر تحقق آرزوی فطری و ذاتی بشریت برای نیل به آرامش و رفاه، ممکن نخواهد بود.
وی ادامه داد: ما معتقدیم که تقویت و تحکیم همکاری بین‌المللی میان ذی نفعان فضای مجازی می تواند در افزایش درک و تفاهم متقابل، ایجاد جهانی بهتر و پیشرفت همه جانبه ملت‌ها بر مبنای معنویت و عدالت نقش بسزایی ایفا نماید.

*گام برداشتن جامعه جهانی در مسیر استقرار صلح در زیست بوم فضای مجازی در هم تنیده جهان فیزیکی

فیروزآبادی در ادامه اظهار داشت: امید است با همکاری متقابل بتوانیم به مسؤولیت مشترکمان برای رفع بی عدالتی، تبعیض و ظلم در جهان عمل نمائیم و جامعه جهانی بیش از پیش در مسیر استقرار صلح و عدالت در جهان فیزیکی و زیست بوم فضای مجازی که در جهان فیزیکی در هم تنیده است، گام بردارد.
امیدواریم بتوانیم گامی بلند در مسیر گسترش صلح، عدالت، اخلاق و برادری و کاهش نابرابری‌ها در زیست بوم فضای مجازی جهان‌گستر برداشته و بکوشیم با مساعی مشترک و گفت وگو و تعامل میان صاحب نظران، عالمان و پیروان ادیان الهی در سال 2020 گام‌های مهمی در جهت تحقق یک فضای مجازی اخلاق‌مدار، عادلانه، شفاف، صلح آمیز و در خدمت خیر بشریت، در مسیر تعالی و توسعه جامعه انسانی و عاری از تهدیدات و آسیب‌ها بر‌داریم.

انتهای پیام/