نقش دولت در ارتباط بین صنعت و دانشگاه مشخص شود

محمد حسن یادگاری رئیس سابق جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به نقش محوری دولت در ارتباط بین صنعت و دانشگاه گفت: یکی از مهم‌ترین خلاء‌های پیشرفت علم و فناوری در همه سطوح در مراکز علمی و دانشگاه‌ها حمایت و نقش دولت است که می‌تواند میزان سرعت و فعالیت علمی را در کشور مشخص کند.

* دولت در ایجاد تحول اقتصادی هیچ گونه برنامه‌ریزی نداشته است

وی افزود: متأسفانه در حال حاضر دولت در اداره اقتصادی در ایجاد تحول اقتصادی هیچ گونه برنامه‌ریزی نداشته است که در این رابطه باید نقش هریک از نهادها به طور مجزا تعریف شود به گونه‌ای که صنایع ، دانشگاه ، مردم و دولت میزان حمایت و نقش و سهم خود را در پیشرفت علمی و تحول اقتصادی تبیین کنند.

* حرکت حوزه علم و فناوری در بیراهه قرار دارد 

یادگاری تصریح کرد: در حال حاضر مسیر حرکت در حوزه علم و فناوری در بیراهه قرار دارد چراکه با سخنرانی و صحبت‌های متداول نمی‌توان به معنای واقعی سرعت رشد علمی را افزایش داد به طور مثال بدنه اقتصاد وزارت صنعت ، معدن و تجارت نتوانسته واحد‌های اقتصادی  برای تقویت اقتصاد مقاومتی ایجاد کند.

*  باید آداب و رسوم نحوه تحقیق و پژوهش اصلاح شود

وی در پایان گفت: با توجه به پیچیدگی مسائل مختلف جامعه و کشور در همه حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی باید آداب و رسوم نحوه تحقیق و پژوهش اصلاح شود زیرا با تأسیس گروه علمی نمی‌توان مشکلات و مسائل متنوع و مختلف را در سطح جامعه حل کرد.

انتهای پیام/