بزرگداشت شهید سلیمانی به میزبانی دانشگاهیان سراسر کشوربرگزار می‌شود

 مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس گفت: مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، از سوی دانشگاهیان کشور  به میزبانی دانشگاه تهران، روز یکشنبه ۲۲ دی ماه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ در مسجد این دانشگاه برگزار می‌شود. 

وی افزود: دل تمامی ملت ایران از این داغ سوگوار است و دانشگاهیان نیز به همین ترتیب از اولین لحظات انتشار خبر جانسوز شهادت این فرمانده دلیر و سرباز ملت و میهن و اسلام، همپای دیگر آحاد ملت سوگوار بوده و حضور گسترده و چشمگیری نیز در مراسم تشییع این شهید بزرگ داشته‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به درخواست‌های مکرر دانشگاهیان، بویژه استادان دانشگاه‌ها، برای برگزاری مراسمی که بتوان در آن نسبت به روح آسمانی این سردار سرافراز ادای احترام کرد، گفت: ما در دانشگاه تهران بنا داشتیم با همکاری و همراهی همه نهادهای فرهنگی مراسمی را در این خصوص برگزار کنیم، اما بعد از مشورت با دوستانمان در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی تهران، تصمیم بر آن شد تا یک مراسم باشکوه از سوی تمام دانشگاهیان برای این فرزند دلاور وطن و این الگوی راستین استکبارستیزی برگزار شود.

سرسنگی اعلام کرد: این مراسم با حضور مسؤولین و مدیران ارشد دو وزارتخانه، رؤسا، استادان، دانشجویان، مدیران و کارکنان دانشگاه‌ها، بویژه دانشگاه‌های تهران، برگزار خواهد شد و ادای دینی خواهد بود به مردی که جان خود را برای امنیت و آرامش این کشور در طبق اخلاص گذاشت.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد به برکت خون شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای این رخداد تروریستی، همدلی و وفاق در بین تمام گروه‌های معتقد به ارزش‌های نظام اسلامی بیشتر شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به حضور گسترده و معنادار مردم در مراسم تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی افزود: هر چند این واقعه را باید یکی از تلخ‌ترین وقایع این روزگار نامید، اما پیامی روشن را به تمام جهان مخابره کرد؛ پیام رشادت مردم ایران، تیزهوشی و فرصت‌سنجی آنان و اینکه علی‌رغم همه مشکلات هنوز ارزش‌های دینی و ملی برای آنها اصلی خدشه‌ناپذیر است.

وی در پایان خاطر نشان کرد:‌امیدوارم دولتمردان قدر این مردم شریف و وفادار را دانسته و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات آنان صرف کنند؛ مطمئن هستم روح سردار سلیمانی نیز بیش از هر چیز در آرزوی آن است که این ملت منحصربفرد به جایگاه و موقعیتی که لایق آن هستند برسند و در پس این روزهای سخت، روزهای بهتری در پیش روی ایرانیان و خصوصا نسل جوان آن باشد.

انتهای پیام/