‌ادعای اصابت موشک به بوئینگ737 از سوی آمریکایی‌ها مطرح شد/افزایش پروازهای عبوری از فضای کشور‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی عابدزاده در برنامه امشب گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه توانایی خواندن جعبه سیاه را در کشور داریم، اظهار داشت: طبق قانون نمایندگان کشور مالک هواپیما (اوکراین) هم در کمیسیون بررسی سانحه حضور دارند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر طرح شایعه اشتباه سامانه پدافندی گفت: اصلا طرح موضوع سقوط به دلیل اصابت موشک منطقی نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در ایکائو بین ساختارهای نظامی و غیرنظامی رابطه‌ها تعریف شده است و ارتباط ما با ساختار نظامی تابع مقررات است. 

وی تصریح کرد: در زمان سقوط بوئینگ 9 فروند هواپیما در آن اطراف در حال پرواز داشتیم و مگر می‌شود پدافند هوایی به هواپیمایی شلیک کند که 8 هزار پا ارتفاع دارد؟ 

عابدزاده تاکید کرد: آتش بیش از یک دقیقه در هواپیما بوده است و قبل از سقوط همه شاهدان آتش را دیده‌اند و اگر اصابت موشک بود هواپیما منهدم می‌شد. 

وی گفت: آمریکایی‌ها و بوئینگ در چند ماه اخیر زیان هنگفتی دیده‌اند و هم‌اکنون اگر ببینند این سقوط به علت نقص فنی بوده است قطعا به شدت سهام بوئینگ نزول می‌کند و به همین دلیل این شایعات را مطرح می‌کنند.

عابدزاده با تأکید بر اینکه فضای کشور ما برای پروازهای عبوری کاملا امن اس، گفت: همین امروز تعداد پروازهای عبوری از فضای کشور نسبت به دیروز افزایش یافت.

ادامه دارد/

برچسب ها:

اقتصادی