به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محسن حاجیمیرزایی وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیسجمهور و جمعی از مدیران آموزش و پرورش و همینطور استانداران برگزار شد، اظهار داشت: شوراهای آموزش و پرورش در شهرها، مناطق و استانها برگزار میشود.
وی ادامه داد: قانون شوراها در سال 1372 به تصویب رسیده و به حق، یک قانون بسیار مترقی، مهم و تأثیرگذار است که میتواند مشارکت گستردهای را به همراه داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: با افزایش مشارکت جامعه در امور آموزش و پرورش شاهد همافزایی و افزایش ظرفیتهای منطقهای هستیم و میتواند در پیشبرد اهداف اصلی ما کمک کند.
حاجیمیرزایی یادآور شد: توسعه فضاهای آموزشی، حمایت از کودکان نیازمند و تقویت تحصیلات آنها و همینطور توسعه آموزشگاههای فنی و حرفهای از ظرفیتهای قانون شوراهای آموزش وپرورش است.
وی خاطرنشان کرد: این قانون علیرغم دستاوردهای بزرگی که داشته است ولی بخشی از آن معطل مانده که باید برای بهرهگیری از مزایای آن اقدامات لازم صورت گیرد.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: توسعه مشارکتها و اجرای دقیق این قانون یک امر راهبردی است و تقسیم کار باید صورت بگیرد و این تقسیم کار باعث شده است که از یکدیگر جدا شویم ولی در نهایت موجب دستیابی به موفقیتهای پایدار میشود.
حاجیمیرزایی خاطرنشان کرد: تمام اهداف مشترک ما در حوزه توسعه میتواند در ذیل قانون شوراها قرار بگیرد و این موضوع موجب میشود وحدت نظری در بین تمامی صاحبان نظر و ارگانهای مختلف داشته باشیم و نهایتا به توسعه پایدار برسیم.
وی با تأکید بر اینکه رکن اصلی تحول، انسانها هستند، گفت: قطعا انسانها همان گونه عمل میکنند که به آنها یاد داده شده است.
وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: توسعه، کانون اصلی تحولات پایدار است و هر چقدر کمیت و کیفیت جامعه تحول پیدا کند مابقی دستگاهها هم تحول یافتهتر میشود.
حاجیمیرزایی یادآور شد: وقتی ما از یادگیری و مشارکت صحبت میکنیم در جستجوی یک چشمانداز مشترک هستیم و هیچ تحول پایداری در جامعه شکل نمیگیرد مگر اینکه در جریان یادگیری جامعه، تحول ایجاد شود و نقطه اتصال جامعه یادگیری است.
وی گفت: آموزش و پرورش باید از لاک خود بیرون بیاید و با مسائل روز جامعه پیوند بخورد؛ دانشآموزان باید با نوآوریها بیشتر آشنا شوند تا خلاقیت آنها شکل بگیرد.
وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: باید فضایی ایجاد شود که همه دانشآموزان بتوانند در دوران تحصیل فن یا مهارتی را که به جامعه مرتبط است فرا بگیرند و این یکی از ماموریتهای مهم و مفهومی است که رهبر انقلاب و هم ریاست جمهوری نسبت به آن تاکید دارند.
حاجیمیرزایی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش پرورش باید بر اساس قانون اجرایی شود و ما در 70 سال گذشته برنامههای مختلفی را در آموزش و پرورش اجرایی کردیم که میتوان گفت تاثیر به سزایی نداشته است چرا که هم اکنون به دنبال اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش هستیم. نهایتا ما باید از لاک خودمان بیرون بیاییم و ارتباطات خود را با بخشهای اجتماعی عمیقتر و کاراتر کنیم.
انتهای پیام/