فارس من|افزایش انگیزه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حوزه پژوهش لازمه پیشرفت کشور است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» سامانه‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری فارس این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

 مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع « اجرای شیوه آموزش محور تنها راه پیشگیری از تخلفات علمی پایان نامه‌ای»  را  مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار گفت‌وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری فارس برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.

*شیوه‌های پذیرش دانشجویان در تحصیلات تکمیلی ربطی به بحث بد اخلاقی علمی ندارد

یعقوب فتح‌اللهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌گفت: ۲ نوع  شیوه برای پذیرش دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی تحت عنوان شیوه آموزشی و شیوه آموزشی- پژوهشی وجود دارد که هیچ کدام این روش‌ها ربطی به بحث بد اخلاقی علمی در انجام فعالیت‌های مربوط به تحصیلات تکمیلی ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه این دو شیوه با اهداف خاصی طراحی شده است،‌ یادآور شد: راهکار مقابله با بداخلاقی‌های علمی در تحصیلات تکمیلی استفاده از شیوه پذیرش نیست و این راهبرد مؤثر نخواهد بود.

*گسترش و ترویج روش آموزشی- پژوهشی در تحصیلات تکمیلی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: ما باید در پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی روش آموزشی- پژوهشی را گسترش و ترویج دهیم.

فتح‌اللهی خاطر نشان کرد: ما به انگیزه دانشجویان در تحصیلات تکمیلی در حوزه پژوهش برای پیشرفت کشور نیاز داریم و همین را باید رواج دهیم.

*رواج سایر شیوه‌های پذیرش با تخلفات در حوزه پژوهش مقابله نمی‌کند

  وی در پایان اظهار داشت: رواج سایر شیوه‌های پذیرش در دوره‌ای از پیشرفت که ما در آن به سر می‌بریم برای ما مناسب نیست و با تخلفات در حوزه پژوهش مقابله نمی‌کند.

انتهای پیام/