به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از رایزنی برای افزایش اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی با مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار کرد: در طول ۱۱ سال گذشته، بودجه آموزش و پرورش استثنایی 21،3 (بیستویک و سهدهم) درصد افزایش یافته است.
وی افزود: طرح تلفیق و فراگیر، ایاب و ذهاب دانشآموزی، مراکز مشکلات ویژه یادگیری، در افزایش اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی مؤثر بوده است.
حسینی بر تدوین برنامههایی برای افزایش اعتبارات تأکید و تصریح کرد: باید تلاش کنیم که از بخش دولتی، عمومی و مردمی هزینههای ارتقای رفاهی، آموزشی، پرورشی و توانبخشی سازمان تأمین شود که کاملاً تحققپذیر است.
وی ادامه داد: هیچیک از برنامههایی که به تحقق اهداف آموزش و پرورش دانشآموزان با نیاز ویژه کمک میکنند و یا ابزاری برای تحقق اهداف است نباید از منظر بودجه دور بماند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از ابلاغ اعتبار ایاب و ذهاب در هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: باید درآمدهای اختصاصی با شناسایی ظرفیتها افزایش یابد، در این زمینه کارگروه اقتصاد آموزش و پرورش استثنایی با هدف بیدار کردن اقتصاد خفته آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شود.
وی تأکید کرد: اردوگاهها، طرح سنجش و هزینه و فایده کردن ظرفیتهایی مانند مرکز اقدسیه، مرکز آموزشهای ضمن خدمت پیامبر اعظم(ص) از ظرفیتهای عالی آموزشوپرورش استثنایی است.
حسینی خاطر نشان کرد: مجموعه احکام و قوانینی که در برنامه ششم توسعه میتواند به آموزشوپرورش استثنایی کمک کند باید بهگونهای مدون، احصاء و محور برنامههای سازمان قرار گیرد.
وی به اصلاح ساختار آموزش و پرورش استثنایی با هدف افزایش اختیارات ادارات استانها اشاره و عنوان کرد: احیای کانون بازنشستگان استثنایی با عنوان سفیران آفتاب جهت استفاده از تجارب ارزشمند بازنشستگان باید در دستور کار قرار گیرد و در برنامههایی که قابل واگذاری به بخش خصوصی است، بازنشستگان در اولویت قرار گیرند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: یک مدرسه که امکانات مناسب دارد در 752 منطقه آموزشی، میتواند در ساعات غیر آموزشی مکانی مناسب برای بازنشستگان جهت فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی بهعنوان باشگاه بازنشستگان آموزش و پرورش استثنایی باشد.
انتهای پیام/