به گزارش مشرق، از ابتدای مهلت رسمی تبلیغات تا ۲۹ بهمن، ٣۵ درصد از کاربران بصورت قطعی از مخالفت و عدم شرکت در انتخابات سخن گفتهاند. ۳۲ درصد دیگر با اینکه بصورت مستقیم به موضوع انتخابات اشاره کردهاند اما تصمیم آنها مبنی بر حضور در پای صندوقهای رأی هنوز مشخص نیست. محتوای تولیدی ۳۳ درصد از کاربران فعال در موضوع انتخابات مجلس، بصورت واضح نشان از تصمیم آنها در رأی دادن دارد.
محتوای موجود در توییتر نشان میدهد که رأی کاربران مصمم به شرکت در انتخابات، به این صورت است.
اصولگرایان ۳۲%
عدالتخواهان ۴%
اصلاحطلبان ٢%
سایر جریانها ۱%
رأی نامشحص ۶۲%
البته باید دانست که شبکههای اجتماعی در سالهای اخیر، تحت تأثیر فعالیتهای سازمانی و تبلیغاتی گروههای سیاسی مختلف بوده و برای تولید محتوا، امکان بهرهگیری از روشهای رباتیک میسر است و نمیتوان لزوما نتیجه این افکارسنجی را به فضای واقعی تعمیم داد.
منبع: کانال پایشگر