قوانین جدید داوری در کشتی

به گزارش مشرق، ناصر فروتن، رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی، آخرین تغییرات و تأکیدات قوانین داوری توسط مدرسان اتحادیه جهانی کشتی که در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور هند برگزار شد را به شرح زیر اعلام کرد:

بیشتر بخوانید:

تعطیلی اردوی المپیکی‌ها راه مبارزه با کرونا نیست

۱- در کشتی آزاد اگر کشتی‌گیر مدافع در حالت پل (خطر) از تشک فرار کند یا اینکه خطایی مرتکب شود با اخطار و ۲ امتیاز جریمه خواهد شد.
۲- اگر کشتی‌گیر مهاجم دست در صورت بگذارد، ابتدا کشتی قطع، در صورت تکرار با اخطار و امتیاز مجازات می‌شود.
۳- اگر کشتی‌گیر مهاجم در حال اجرای فن باشد و مدافع دست در صورت بگذارد، مستقیم با اخطار و امتیاز مجازات می‌شود.
۴- اگر در ثانیه‌های پایانی کشتی اخطار و امتیازی داده شود و تایم کشتی بدون چلنج مربی به اتمام برسد، مربی دیگر حق چلنج ندارد و هیأت ژوری حق بازبینی فیلم را نخواهند داشت.
نکته یک: مربی قبل از پایان وقت قانونی می‌تواند چلنج کند. (با در نظر گرفتن این موضوع که پس از ثبت امتیاز در اسکوربرد به مدت ۵ ثانیه حق اعتراض وجود دارد)
نکته دو: در ثانیه‌های پایانی کشتی، در صورتی که مدافع فرار از فن و فرار از تشک داشته باشد، داوران پس از دادن اخطار و امتیاز باید کشتی را قطع کنند.   
نکته سه: در صورتی که پس از پایان تایم کشتی داوران نسبت به اخطار و امتیاز اقدام نمایند، اعتبار نخواهد داشت.
۵- اگر کشتی‌گیری در حین مسابقه کشتی مصدوم و بازنده شود و پزشک آن مسابقه گواهی مصدومیت صادر کند، در صورتی که برنده آن رقابت به فینال برود، بازنده مصدوم در صورت تأیید سلامت از سوی پزشک مسابقه، مجددا می‌تواند به کار خود در رقابت‌ها ادامه دهد.
۶- مربیانی که بی دلیل پس از اتمام کشتی چلنج کنند با کارت زرد جریمه خواهند شد. 
۷- حضور داوران در سالن تمرین کشتی‌گیران ممنوع است.

برچسب ها:

ورزش