تیم ملی فوتبال مشتری ندارد

به گزارش مشرق، جام جهانی و جام ملت‌های آسیا یکی از تورنمنت‌های مهم و رسمی هستند که فدراسیون در هر دوره‌ای توانسته با قبول اسپانسر برای تیم ملی تجاری سود هنگفتی را به جیب بزند و هزینه‌های آماده‌سازی این تیم را تامین کند.

بیشتر بخوانید:

از مورینیو، زیدان و گواردیولا به باخت مقابل بحرین رسیدیم/ آقایان فوتبالیست بیایید وسط!

قرارداد قبلی مربوط به قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ تا پایان جام جهانی ۲۰۱۸ بود که انتقادهای زیادی هم به نحوه بسته شدن این قرارداد وجود داشت. به همین دلیل فدراسیون و سازمان اقتصادی در چندین نوبت برای دریافت پیشنهادهای شرکت‌ها و موسسات مختلف در سایت این فدراسیون و روزنامه‌های رسمی آگهی‌هایی منتشر کردند اما هیچ نهادی برای اسپانسری تیم‌ملی اعلام آمادگی نکرد.

به همین علت ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۹ و مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ اسپانسر نداشت و تقریبا از دو سال پیش تاکنون در تامین هزینه‌های خود ناکام بوده است.

ادامه‌دار شدن این مشکل با توجه به آغاز مراحل انتخابی جام جهانی پس از ریشه کن شدن کرونا، می‌تواند در روند آماده‌سازی تیم ملی آسیب‌ وارد کند و مسئولان نتوانند از نظر مالی خواسته کادر فنی را برآورده کنند.

برچسب ها:

ورزش