نیکیملکی گفت: سامانه پاسخگویی ۴۰۳۰ در زمینه سئوالات کرونایی مردم، در روزهای اخیر میزبان حدود ۷ میلیون تماس از سراسر کشور بوده است.
حجتاله نیکیملکی رئیس مرکز اطلاعرسانی ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: تا صبح دیروز بیش از ۶.۵ میلیون تماس درخصوص ابتلا به کرونا و گرفتن مشاوره درمانی با سامانه ۴۰۳۰ ثبت شده است.
وی افزود: در این سامانه که به همت ستاد اجرایی فرمان امام و همکاری وزارت بهداشت راهاندازی شده است، بیش از ۲۰۰۰ پزشک و پزشکیار جهادی همکار ستاد اجرایی بطور شبانهروزی به سئوالات و دغدغههای مردم پاسخ تخصصی میدهند و حتی با بیماران بطور مرتب تماس میگیرند و وضعیت قرنطینه بودن و سیر درمان آنها را پیگیری میکنند.
نیکیملکی به مصاحبه اخیر دکتر جانبابایی معاون درمانی وزیر بهداشت اشاره کرد و خاطرنشان کرد:به گفته وزارت بهداشت، پس از راهاندازی مرکز ۴۰۳۰، تعداد مراجعه مردم به بیمارستانها و مراکز درمانی به یک پنجم کاهش یافته و این سامانه کمک بزرگی برای نظام سلامت بوده است.
وی افزود: به دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، تمام امکانات ستاد برای مقابله با ویروس کرونا در زمینه تولید اقلام بهداشتی و بینیاز کردن کشور ازاین مواد، خدمات پزشکی تله مدیسین و خدمات مشاورهای، تولید کیت تشخیص و تامین داروهای موردنیاز، توزیع اقلام ضدکرونایی در مناطق محروم، ضدعفونی کردن معابر عمومی و سایر موارد بسیج شده و تا ریشهکن شدن این بیماری ادامه خواهد داشت.