«چهل و یکم» منتشر شد

به گزارش مشرق، همزمان با خجسته سالروز میلاد قطب عالم امکان حضرت بقیه الله ارواحنا فداه و اعلام رسمی آغاز فعالیت نشر صاد؛ اولین کتاب این نشر با عنوان «چهل ویکم» نوشته حمید بابایی به زیور طبع آراسته گردید و همزمان با نسخه فیزیکی، نسخه الکترونیک آن نیز در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

«چهل و یکم» روایتی ادبی و زبانی جذاب دارد. خواننده از ابتدای رمان می داند که با داستانی ادبی همراه است.داستانی لطیف و سرشار از کلمات و تعبیرات بدیع که او را با خودش همراه می کند.

اتفاقات در مشهد روایت می شود و به ماجرای  کشتار مسجدگوهرشاد می پردازد. در بخش هایی از کتاب این چنین می خوانیم:

من کاتبم؛فعل من کتابت است.بر پیشانی ام نوشته اند بنویس، و نوشته ام.تا به همین امروز و حتی ساعتی کاهلی نکرده ام.هرچه کرده ام مقدرم کرده اند و من نیز تسلیم آن شده ام.چندان که خداوند به مخلوق خود گفت «بشو» و همان شد.من اگرچه مصنفم و هرلحظه برای آن است که باید بنویسم،اما این بار قصه دیگری در بین است که در آن نه دینم را لحاظ کرده ام نه آیین پدران را،نه اشاره شیطان را ؛ که هرچه در این قصه هست قصه ندای درون من است.

جنازه اورا همین امروز بردند.بعد از نماز میت،رعیت و آقا، دار و ندار، پیر و جوان، جنازه او را روی دوش گرفتند و از این جا بردند.جنازه اویی را که نستوه و از پای قول خود ماند، و عاقبت در آن سجده آخرین،پیشانی بر زمین سایید و از دنیا و مافیها چشم پوشید.

حمیدبابایی نویسنده کتاب های «پیاده» و «خاک سفید» است.وی برگزیده جایزه ادبی زاینده‌رود و جایزه ادبی کبوتر حرم است و در چندین مسابقه داور مسابقات ادبی نیز بوده است.

«صاد» نشری نوآور و آینده پژوه است که با راهبرد ایجاد بازار محتوا برای نویسندگان، اولویت نشر الکترونیک و نگاه بین‌المللی در تولید محتوا فعالیت خواهد کرد.

علاقه مندان جهت تهیه نسخه فیزیکی کتاب می توانند عدد ۱ را به شماره ۳۰۰۰۳۰۳۱۳۲ پیامک کنند و یا برای دریافت نسخه الکترونیک کتاب به اپلیکیشن کتابخوان طاقچه مراجعه کنند.

برچسب ها:

فرهنگ و هنر