شبکه ۳ تنور سیما را گرم می‌کند

به گزارش مشرق، طبیعی است که شیوع کرونا و توقف تصویربرداری بسیاری از سریال‌ها و برنامه‌های صداوسیما در کیفیت برنامه‌های رسانه ملی تاثیر می‌گذارد اما برخی برنامه‌ریزی‌های اشتباه هم در به وجود آمدن این شرایط بی‌تاثیر نبوده است.

اصرار معاونت سیما برای پخش سریال پربیننده «نون خ ۲» بلافاصله بعد از پخش سریال «پایتخت۶» از شبکه یک سیما و خالی شدن کنداکتور ماه رمضان این شبکه موجب شد سریال «زیرخاکی» که با تمام متر و معیارها مناسب پخش شبکه ۳ بود، به شبکه یک منتقل شود.

با توجه به زمان پخش سریال‌های شبکه ۳ در ماه مبارک رمضان و در زمان افطار همواره مدیران رسانه ملی سریال‌های کمدی و پرمخاطب را برای شبکه ۳ در نظر می‌گرفتند اما سریال با کیفیت و پرمخاطب «زیرخاکی» ناگهان به کنداکتور شبکه یک اضافه شد تا دست شبکه ۳ خالی بماند.

شبکه ۳ بعد از شیوع کرونا و پایان تصویربرداری «عصر جدید» و همچنین مورد استقبال قرار نگرفتن سریال «دوپینگ» و صد البته توقف برگزاری مسابقات مهم فوتبال دچار افت شدید شد. از طرفی مدیران این شبکه برای پخش سریال‌های تولیدی هم به مشکل برخوردند تا در آستانه برگزاری ماه مبارک رمضان باکس شبکه خالی‌تر از قبل شود. 

شبکه ۳ از بهمن‌ماه به علت اختلافات با کارگردان و مشکلی که برای وی پیش آمد، نتوانست سریال «کتونی زرنگی» را پخش کند و با حل نشدن این مشکل پخش این سریال به کارگردانی علی ملاقلی‌پور در ایام عید و ماه مبارک رمضان هم منتفی شد.

همزمان این شبکه سریال «آخر خط» به کارگردانی علی مسعودی را تهیه کرد اما به علت برخی مشکلات از کنداکتور رسانه ملی حذف شد.

مدیران این شبکه امیدوار بودند سریال «می‌جان» به تهیه‌کنندگی سعید پروینی و کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده و بازیگری بهروز شعیبی به سرانجام برسد اما شیوع کرونا برای سازندگان سریال چاره‌ای جز توقف تصویربرداری نگذاشت تا دست شبکه‌ «سه‌»ای‌ها خالی‌تر از همیشه باشد. مدیران این شبکه امیدوار بودند سریال «زیرخاکی» از شبکه ۳ پخش شود اما به علت اصرار مدیران سیما برای پخش فوری  و فوتی و بدون فاصله سریال «نون خ۲» و خالی شدن باکس شبکه یک، «زیرخاکی» به این شبکه رفت. 

بیشتر بخوانید:

بازگشت سامورایی‌ها به تلویزیون

در چنین شرایطی برای مدیران شبکه ۳ نیز چاره‌ای جز پخش سریال «سرباز» باقی نماند؛ سریالی که مناسب پخش برای ماه مبارک رمضان نبود و با توجه به محتوای سریال مناسب پخش در ایام اربعین بود.

سریال سرباز قرار بود پاییز ۹۹ همزمان با ایام اربعین پخش شود اما با خالی شدن کنداکتور شبکه ۳ و انتقال زیرخاکی به شبکه یک، چاره‌ای جز پخش سرباز از پرمخاطب‌ترین شبکه سیما نمانده بود.در چنین شرایطی مدیران شبکه ۳ دست به کار شده‌اند تا بعد از ماه مبارک رمضان با برنامه‌های متنوع و جذاب بار دیگر کنداکتور شبکه را متنوع‌تر کنند.

قرار است بعد از ماه مبارک رمضان حضور رضا رشیدپور در شبکه ۳ پررنگ شود و بعد از آزمون و خطاهای برنامه «اتفاق»، در هفته‌های جاری این برنامه به صورت منظم از شبکه ۳ پخش شود.همچنین تصویربرداری برنامه استعدادیابی عصرجدید۲ بعد از وقفه‌ای ۲ ماهه آغاز شده تا بار دیگر شاهد بازگشت احسان علیخانی و دوستان باشیم.

همچنین طبق اخبار واصله قرار است عبدالله روا، مجری برنامه کمدی «ویدئو چک» شبکه ورزش با یک جنگ اجتماعی به شبکه ۳ نقل مکان کند و پیش‌بینی می‌شود این برنامه هم پرمخاطب از آب درآید. حضور در چند قسمت برنامه «سلام صبح بخیر» به عنوان مجری نشان داد می‌توان روی عبدالله روا در جذب مخاطب حساب باز کرد.

از طرفی تهیه سری جدید «اعجوبه‌ها» نیز آغاز شده و طبق اخباری که به گوش می‌رسد فصل دوم این برنامه استعدادیابی کودکان تفاوت بسیاری با فصل اول دارد و مخاطبان بیشتری را جذب خواهد کرد.

همه این برنامه‌ها را در کنار آغاز مجدد مسابقات فوتبال بگذارید؛ قطعا با آغاز مسابقات فوتبال شبکه ۳ با سرعت شبکه‌های اصلی دیگر را در جذب مخاطب جا می‌گذارد. هم‌اکنون پخش برنامه «فوتبال برتر» و «مثبت گزارش ورزشی» آن هم در روزها و شب‌هایی که برگزاری مسابقات فوتبال متوقف است با اقبال مواجه شده و قطعا با آغاز مسابقات شرایط بسیار بهتر از قبل خواهد شد.

این در حالی است که کرونا همچنان شبکه‌های اصلی دیگر را تحت تاثیر قرار داده و مشخص نیست در روزهایی که همچنان «در خانه بمانید» شعار مسؤولان است، چه برنامه‌ها و سریال‌هایی از شبکه‌های مختلف پخش خواهد شد.

با این شرایط احتمالا باکس برخی شبکه‌های سیما پس از ماه رمضان خالی‌تر از قبل خواهد شد. سریال‌هایی چون «پدر پسری» شبکه پنج و «بچه مهندس ۳»هم نتوانسته مخاطبان زیادی جذب کند و این سریال‌ها به سرنوشت سریال «سرباز» شبکه ۳ دچار شده‌اند. 

اخیرا مسؤولان دولتی خبرها و آمارهای امیدوارکننده بسیاری درباره کنترل ویروس کرونا منتشر می‌کنند و مشخص نیست آیا همزمان با این خبرهای رنگارنگ، برنامه‌سازهای رسانه ملی نیز دست به کار می‌شوند تا تلویزیون دوران نقاهت را با سرعت بیشتری طی کند یا همچنان دوران بی‌حالی و رخوت رسانه ملی ادامه می‌یابد؟

منبع: وطن امروز

برچسب ها:

فرهنگ و هنر