وبسایت گجت نیوز - معین کرینی: یک توسعه دهنده ایتالیایی به نام الکساندرو پالوزی توضیح میدهند که اینستاگرام در حال کار روی قابلیتهای متنوع جدیدی است. این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که روز به روز به تعداد کاربران این پلتفرم افزوده میشود.
قابلیتهای جدید اینستاگرام
اول از همه، اگر شما یک تولیدکننده محتوا هستید، خبر خوب اینکه به زوی میتوانید آسودهتر به بخش Insights در پیج خود دسترسی پیدا کنید. Insights در واقع یک ابزار تحلیل و بررسی است که شما را با رفتار و عادتهای فالوورهایتان آشنا میکند تا بتوانید در همان مسیر به تولید محتوا بپردازید. پالوزی میگوید شاید اینستاگرام یک دکمهی مخصوص به Insights را برای دسترسی سریعتر به این بخش در پروفایل شما تعبیه کند. اما این تنها یکی از قابلیتهای جدید اینستاگرام است.
ماه گذشته ما گفتیم که اینستاگرام در حال کار روی قابلیتیست که به شما اجازه میدهد پیامهای بخش Direct را برای سایر دوستان خود فروارد کنید. اگرچه به نظر میرسد آن پیام میتواند فقط در بین چند تعداد مشخصی کاربر فروارد شود. این به جلوگیری از پخش شدن اخبار دروغ کمک خواهد کرد.
اینستاگرام در حال حاضر به کاربران خودش اجازه میدهد پیامهای ارسالی خودشان را حذف کنند، اما این شرکت در حال کار روی ویژگی است که اجازه میدهد اگر پیام شما پیشتر دیده یا فروارد شده بود هم قادر به حذف آن باشید. این قابلیت منطقی است، زیرا در حال حاضر چنین امکانی در پلتفرم اینستاگرام وجود ندارد.
و این تمام قابلیتهای جدید اینستاگرام نبود. به نظر میرسد این شرکت در حال کار روی یک ویژگی به نام “pre-live titles” است. این ویژگی به شما اجازه میدهد پیشنمایش متنی از لایوی که قرار است اجرا کنید برای فالوورهای شما به نمایش درآید تا بدانند چه زمانی قرار است شما لایو داشته باشید. ویژگی لایو، یک قابلیت مهم برای این اپلیکیشن است و به گفتهی مارک زاکربرگ، روزانه ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در فیسبوک و اینستاگرام از این ویژگی استفاده میکنند.
ویژگی جدید دیگر، به نمایش درآمدن استوریهای بالای صفحه به صورت صفحهگذاری شده است؛ بنابراین به جای یک ردیف، چندین ردیف استوری در بالای صفحه خواهید داشت.
و سرانجام، اینستاگرام در حال کار روی قابلیتی به نام Messenger Rooms است که به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این یک قابلیت برای چت ویدیویی و پاسخ مستقیم اپلیکیشن تحت امر فیسبوک به اپلیکیشن مکالمه تصویری Zoom است.
گرچه به نظر میرسد اینستاگرام در حال کار روی مجموعهای از ویژگیهای جدید است، اما هیچ تضمینی برای ارائهی همهی آنها وجود ندارد. فیسبوک در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به تعداد ۲.۹۹ میلیارد کاربر فعال در مجموعه اپلیکیشنهای خود (فیسبوک، مسنجر، اینستاگرام و واتساپ) دست پیدا کرده است. پس جای عجبی وجود ندارد که بخواهد امکانات تازهتری را برای هرچه جذابتر کردن اپلیکیشنهایش اضافه کند.
منبع: phonearena