عرضه قلیان همچنان ممنوع است

5eca89ed276bc_2020-05-24_19-21
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش، گفت: به دلیل اقدامات پیشگیرانه در خصوص کنترل بیماری کرونا و در راستای اجرای مصوبات شورای سلامت کیش عرضه قلیان در این جزیره همچنان ممنوع است.

محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش، گفت: به دلیل اقدامات پیشگیرانه در خصوص کنترل بیماری کرونا و در راستای اجرای مصوبات شورای سلامت کیش عرضه قلیان در این جزیره همچنان ممنوع است.

محمدرضا رضانیا افزود: در ادامه نظارت های بهداشت محیط  قلیان سرای یک رستوران به دلیل عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و عرضه قلیان در کیش پلمب شد.

رضا نیا عنوان کرد: کارشناسان بهداشت محیط کیش به همراه نماینده اماکن نیروی انتظامی در محل مذکور حاضر و این واحد را پلمب کردند.

وی ضمن تشکر از همراهی و حمایت مردم و مسئولان در امر مبارزه با کووید ۱۹ گفت: با توجه به اینکه حضور در محیط‌های جمعی و شلوغ، تماس با اشیاء و محیط های آلوده باعث انتقال سریع این ویروس می شود، جدا از تاثیر مصرف و مواجهه با دود محصولات دخانی بر تضعیف سیستم ایمنی و مستعد شدن بدن برای ابتلا به بیماری ها، استفاده از وسایل و ابزار آلات قلیان، افزایش ریسک خطر این بیماری را به همراه دارد.

دکتر رضانیا اظهار کرد: ضروری است تمام اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی  از عرضه قلیان جلوگیری کرده و مردم موارد تخلف را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

برچسب ها:

اجتماعی